بودجه انتخابات ریاست جمهوری منظور شد

کمیسیون مستقل انتخابات می گوید که بودجه مورد نظر برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری از سوی دولت افغانستان و جامعه جهانی منظور شده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ششم ماه میزان سال روان، در حدود ۱۴۹ میلیون دالر نیاز است.

کمیسیون مستقل انتخابات در خبرنامه امروز (۲۴سرطان) اظهار داشت که این بودجه از سوی دولت افغانستان و جامعه جهانی منظور شده است.

در خبرنامه آمده است «کمیسیون متعهد است تا انتخابات شفاف، عادلانه و سرتاسری را در ۶ میزان سال ۱۳۹۸ برگزار نماید، خوشبختانه بودجه مورد نیاز انتخابات ریاست جمهوری به تاریخ ۲۰/ ۴/۱۳۹۸ منظور شده و رهبری کمیسیون، از حکومت و جامعۀ جهانی ابراز سپاس و امتنان می نماید».

بر اساس معلومات کمیسیون انتخابات، از مجموع ۱۴۹ میلیون دالر بودجۀ انتخابات ریاست جمهوری، مبلغ ۹۰ میلیون دالر از جانب دولت افغانستان و ۵۹ میلیون دالر دیگر از جانب جامعۀ جهانی تأمین می شود.

این در حالی است که گمانه زنی ها برای برگزاری و یا عدم برگزاری انتخابات در تاریخ تعیین شده، همچنان باقی است و شماری از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری از مداخله دولت در روند انتخابات نگران هستند.

خبرهای مرتبط:

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *