به زودی، رییس جمهور و رییس اجرایی به امریکا میروند

قرار است به زودی محمد اشرف غنی، رییس جمهور و دکتر عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان در راس یک هیات عالی رتبه به ایالات متحده امریکا سفر کنند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، مقامات ارشد دولت افغانستان به دعوت رسمی امریکا در آینده نزدیک به واشنگتن سفر می کنند.

یک هیاتی از سناتوران امریکایی به ریاست “جک رید” روز پنجشنبه وارد کابل شدند و همراه با سفیر امریکا در کابل با اشرف غنی و عبدالله عبدالله ملاقات کردند.

آقای رید در ملاقات با رییس اجرایی حکومت، از شکل گیری حکومت وحدت ملی و درایت و رهبری دکتر عبدالله عبدالله قدردانی نمود و به همکاری های مشترک میان ایالات متحده و افغانستان تاکید کرد.

در این ملاقات روی تشکیل کابینه٬ وضعیت امنیتی٬ روابط مشترک هردو کشور٬ اصلاحات در نظام انتخاباتی و تهدید افراط گرایی در منطقه مورد بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

آقای جک رید و دکتر عبدالله عبدالله در این دیدار همچنان در باره سفر قریب الوقوع رییس جمهور و رییس اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان به ایالات متحده امریکا صحبت کردند.

همچنین این نماینده مجلس سنای امریکا در دیدار با محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان در مورد گسترش روابط و همکاری ها میان افغانستان و امریکا، تقویت نیروهای امنیتی افغانستان و مبارزه با تروریسم، بحث و تبادل نظر نمودند.

رییس جمهور غنی، در مورد آمادگی های نیروهای امنیتی افغانستان در راستای مبارزه با تروریسم و تامین صلح و ثبات درکشور معلومات داد و از توانمندی های نیروهای امنیتی کشور، ستایش کرد.

سناتور جک رید از همکاری درازمدت ایالات متحده امریکا در تمام عرصه ها به خصوص تقویت نیروهای امنیتی افغان و کمک های اقتصادی به افغانستان، اطمینان داد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *