به دلیل انتقاد از سیاست‌های ضد عربی عربستان راهی زندانی شد

به دنبال حمله تند جمال ایوب، نویسنده و فعال حقوقی مشهور اردنی به سیاست‌های عربستان در منطقه، مقامات اردن این نویسنده را

به دنبال حمله تند جمال ایوب، نویسنده و فعال حقوقی مشهور اردنی به سیاست‌های عربستان در منطقه، مقامات اردن این نویسنده را زندانی کردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، جمال ایوب در مقاله خود با اشاره به اینکه نزاع در منطقه از نزاع عربی- اسرائیلی به نزاع عربی- عربی تبدیل شده است، تصریح کرده بود: “نزاع عربی- عربی بر روی پایه‌های دروغین و ضعیف بنا نهاده شده و هدف از آن دستیابی به دستاوردهای سیاسی و سیطره مذهبی است.

وی در این مقاله می‌نویسد: “جنگ عربستان علیه یمن مانند حمله اسرائیل به غزه و لبنان و نیز حمله صدام حسین به ایران در سال۱۹۸۰ است.

جمال ایوب در ادامه به سوء استفاده عربستان از کمک مالی و تسلیحاتی به عراق در جنگ علیه ایران بعد از اشغال عراق توسط آمریکا اشاره می‌کند و می‌گوید: “عربستان تفکر وهابیت را در عراق به منظور برانگیختن کینه طائفی‌گری علیه ایران به کار گرفت و به همین سبب ایران نقشی قوی را در حمایت از حکومت جدید در عراق، ایفا کرد و حمایت ایران از تمامی گروه‌های مظلوم چه حزب‌الله شیعی و چه گروه‌های سنی فلسطین و حمایت از مردم فلسطین، خشم عربستان را بیش از پیش برانگیخت و این کشور و دیگر کشورهای خلیج تا توانستند به شیعیان در کشور خود ظلم کردند و به دشمن اسرائیلی نزدیک شدند و با این رژیم هم پیمان شدند.

فعال برجسته سیاسی اردن به انقلاب مردم بحرین و انصارالله در یمن نیز اشاره می‌کند و عامل اصلی اوضاع این کشورها را نتیجه اقدامات عربستان می‌داند با این بهانه که تحرکات مردمی در این دو کشور، انقلاب ساختگی از سوی ایران است.

وی‌می‌افزاید:”نتیجه سیاست‌های عربستان در منطقه و دوستی‌ با رژیم اسرائیل و در مقابل حمایت ایران از گروه‌های مظلوم منطقه، افزایش محبوبیت ایران در جهان عرب بوده است و هدف عربستان از جنگ علیه یمن، سیطره انصار‌الله نیست، بلکه ترس این کشور از ایران است.

Author

About Author