به دستور رئیس جمهور، حادثه خونین غور بررسی می شود

حامدکرزی رئیس جمهوری کشور هیاتی را برای بررسی حادثهء تروریستی ولایت غور توظیف کرده و قرار است این هیات کشته شدن۱۴ فرد ملکی بررسی کند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، طالبان مسلح شب هنگام ۱۴ تن از مردم بیگناه ولایت غور را تیرباران کرده و در میان کشته ها زنان و کودکان نیز شامل هستند.

 رئیس جمهوری کشور در حالیکه از بارگاه ایزد منان برای شهدأ، بهشت برین و به بازماندگان شان صبر جمیل استدعا مینماید، بمنظور بررسی همه جانبه موضوع و دلجویی از فامیلهای شهدأ هیاتی را توظیف کرده است.

رئیس جمهور طی حکمی هیاتی را تحت ریاست منشی عبدالمجید وزیر مشاور که در ترکیب آن نماینده های ریاست عمومی اداره امور و دارالانشای شورای وزیران، ریاست عمومی امنیت ملی، وزارت های دفاع و داخله، اداره لوی سارنوالی و اداره مستقل ارگانهای محل شامل می باشند، توظیف نموده است.

 هیات موظف است پیام تسلیت و غمشریکی مقام ریاست جمهوری اسلامی افغانستان را به خانواده های غمدیده شهدای حادثه رسانیده و در تشریک مساعی با مسوولین اداره محلـی، علمای دین، شورای ولایتی، بزرگان و متنفذین محل، مشکلات موجود امنیتی در ولایت غور را بطور همه جانبه بررسی نماید.

همچنین این هیات، عاملین قضیه را شناسایی و به پنجه قانون بسپارد و بخاطر جلوگیری از تکرار همچو حوادث المناک با مسوولین امنیتی آنولایت صحبت و همکاری لازم نماید.

 همچنان هیات متذکره موظف گردید تا بخاطر دلجویی از خانواده های شهدا با آنان کمک و مساعدت نقدی نماید.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *