بهره برداری از اولین مارکیت تجارتی زنان درولایت نیمروز

اولین مارکیت تجارتی زنان با هزینه بالغ بر۵ میلیون افغانی درولایت نیمروزبه بهره برداری شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، مسئولان محلی درولایت نیمروز میگویند: این بازار تجارتی زنان ازسوی یک موسسه خارجی با کمک شهرداری این ولایت ساخته شده است.

آمنه حکیمی رئیس امور زنان ولایت نیمروزگفت: این اولین مارکت تجارتی مخصوص زنان در این ولایت است که با هزینه بالغ بر۵ میلیون افغانی به صورت مدرن ساخته شده است.

وی گفت: با بهره برداری ازاین مارکیت، زمینه تجارت مستقل زنان درولایت نیمروز فراهم شده و میتواند این امر در رشد اقتصاد خانواده ها تاثیرات مثبت خود را داشته باشد.

رئیس  امور زنان ولایت نیمروز همچنان افزود: در این بازارچه ۲۰ دوکان ایجاد شده و طی شش ماه توسط  یک نهاد غیردولتی خارجی ( رام پاپ )  همکار شهرداری این ولایت است؛ ساخته شده است.

مسئولان ریاست زنان ولایت نیمروز میگویند: از انجایکه زنان در نیمروز بخاطر عدم امکانات نمی توانند صنایع دستی خویش را بفروش برساند این مارکیت برای عرضه صنایع دستی و همچنان رشت ان مفید خواهد بود.

درهمین حال شماری از زنان تجارت پیشه و صنعت کار درولایت نیمروز گشایش وفعالیت مارکت مخصوص زنان را یک گام ارزنده برای رشد اقتصاد خانواده میخوانند.

آنان میگویند: با توجه به اینکه تمام فروشندگان این مارکت همگی زنان هستند ، لذا خانم ها میتوانند با خاطر آرام برای خریداری به این مرکز خرید بیاییند.

گفتنی است مارکیت های مشابه ی در ولایت کابل، مزارشریف و هرات نیز برای فعالیت های تجارتی زنان ساخته شده اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *