بن سلمان در پی انتقال جنگ از یمن به لبنان

یک رسانه لبنانی از نشست محرمانه ولیعهد عربستان سعودی با زیردستانش خبر داده است که در این نشست در خصوص انتقال جنگ از یمن به لبنان و افزایش فشارهای اقتصادی بر ایران بحث و گفتگو صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، یک روزنامه لبنانی گزارش داده است که براساس یک گزارش محرمانه که به دست این روزنامه رسیده است نشان میدهد که محمد بن سلمان ولیعهد عربستان و شماری دیگری از مقامات ارشد این کشور از جمله عادل الجبیر وزیرخارجه عربستان و خالد الحمیدان رئیس دستگاه اطلاعاتی این کشور طی یک نشست محرمان در خصوص افزایش فشار های اقتصادی بر ایران و انتقال جنگ از کشور یمن به لبنان بحث ومذاکره کرده اند.

گفته میشود در این نشست که به زمان آن اشاره نشده است در خصوص پاکسازی مناطق در جنوب سوریه که توسط ارتش این کشور آزاد گردیده است بحث کردند.

همچنان دراین نشست در باره نتایج تنش های اخیر در یمن و بازخورد آن بر جایگاه عربستان میان کشورهای اسلامی و افزایش فشار ها بر ایران رایزنی صورت گرفته است.
بربنیاد این گزارش زیردستان بن  سلمان خواهان انتقال جنگ از یمن به لبنان شده اند و گفته اند که بعد از انتقال جنگ فشارهای اقتصادی علیه ایران و حزب الله لبنان برای خروج از سوریه افزایش خواهد یافت.

این در حالی است که عربستان سعودی از چندین سال بدینسو با ایجاد ائتلاف به رهبری آمریکا حملات شان به بهانه باز گرداندن رئیس جهموری فرار یمنی آغاز کرده اند   و خسارات زیادی جانی و مالی بر شهروندان این کشور وارد کرده اند.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *