بنت به لاپید: اگر نمی‌خواهید کمک کنید، دست‌کم مزاحمت ایجاد نکنید

indexنفتالی بنت وزیر معارف اسرائیل در مصاحبه ای با سایت خبری هاآرتص در روز دوشنبه، از یائیر لاپید، رئیس حزب یش عاتید، به دلیل اظهارات وی علیه دولت در سیاست خارجه و درخواست تشکیل یک کمیته تحقیق درخصوص سیاست خارجه نتانیاهو در موضوع تحریم های اتحادیه اروپا علیه اسرائیل؛ به شدت انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، نفتالی گفت: هر سربازی می‌داند که در زمان جنگ، تحقیق نمی‌کنند. اگر شما نمی‌خواهید در آستانه سفر نتانیاهو به انگلیس کمک کنید، دست کم موجب آزار و اذیت نشوید و با انتقادات تند و بی اساس بهانه بدست مخالفین و تحریم کنندگان اروپایی ندهید.

بنت ادامه داد: این تحریم های اتحادیه اروپا اوج توهم سیاسی است. آنها همگی به دنبال ایجاد رابطه دوستانه با ایرانی ها هستند و منافع دولت اسرائیل را زیر پا گذاشته اند. وی خاطرنشان کرد در این شرایط سخت، نباید به ائتلاف و اپوزیسیون تقسیم شد. زمانی که شما به عبری صحبت می‌کنید و ما را مورد انتقاد قرار می‌دهید، جهان می‌تواند گفته‌های شما را ترجمه کند. من از سیاستمداران انتظار دارم در چنین روزهایی مسئولیت‌پذیر باشند.

وی در ادامه گفت: سفر نتانیاهو به انگلیس برای ما بسیار مهم است از این هزاران نفر بریتانیایی که خواهان محاکمه نتانیاهو هستند عده ای احمق هستند که نظیر آنها در اسرائیل هم وجود دارد ولی اینها نمی توانند مانع جدی برای روابط میان اسرائیل و اروپا باشند.

Author

About Author