بعد از کابل؛ توزیع نان در پنج شهر دیگر آغاز می شود

بر اساس حکم رئیس جمهور غنی، توزیع نان در شهرهای هرات، مزارشریف، قندهار، کندز و جلال آباد نیز آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، توزیع نان در پایتخت با انتقادات صحی و فساد همراه بود و این روند قرار است که از امروز (۱۵ثور) در پنج بزرگ شهر دیگر نیز آغاز شود.

در پیام رئیس جمهور آمده است «این پروسه را به دلیل اینکه توزیع نان را از طریق خبازی‌ ها از نزدیک نظارت نمائیم، از کابل آغاز کردیم که مشکلات موجود در این پروسه درک گردد و از آن بیاموزیم تا از تکرار آن در پروسه توزیع نان در شهرهای دیگر جلوگیری صورت گیرد و این پروسه مدیریت بهتر گردد».

رئیس جمهور گفته است که پس از کابل در جریان ماه مبارک رمضان پروسه توزیع نان برای مستحقین را در شهرهای مزارشریف، قندهار، کندز، جلال ‌آباد و هرات آغاز شده و به زودی در تمام ولایات کشور عملی می شود.

آقای غنی تصریح کرده است که بخاطر مدیریت بهتر در پروسه توزیع نان برای مستحقین، همکاری، نظارت و هماهنگی علمای کرام، شهردار‌ها، وکلای گذر، بزرگان قومی، نهادهای مدنی و شخصیت‌ های با نفوذ، ضروری است.

وی گفته است «از آنان می ‌خواهم تا افراد مستحق را در نواحی و گذرهای مربوطه شان تشخیص و لیست این افراد را با مسئولین مربوطه شریک سازند».

رئیس جمهور نظارت دوامدار از پروسه توزیع نان را مهم دانست.

وزارت صحت عامه با توجه به روند توزیع نان در نانوایی های کابل و تجمع بی رویه مردم را برای شیوع کرونا مضر دانسته بود.

ضمن این که عدم معرفی مستحقین و فساد از سوی وکلای گذر از جمله مشکلات عمده در این روند گفته شده بود که تا حال رسیدگی نشده است.

شمار زیادی از باشندگان و مستحقین در کابل می گویند که برخی از افراد معرفی شده، رابطه نزدیک با وکلای گذر دارند و مستحقین واقعی از این روند بازمانده اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *