بعد از نامه دوستانه، هشدار جدی اون به ترامپ

رهبر کوریای شمالی طی پیام تبریکی سال نو با اشاره به بهبود روابط با امریکا و کوریای جنوبی گفت که اگر واشنگتن به وعده های خود پایبند نباشد، پیونگ یانگ مسیر دیگری را در پیش خواهد گرفت.

به گزارش بخش بین الملل خبرگزاری خاورمیانه، «کیم جونگ اون» رهبر کوریای شمالی صبح امروز (۱۱جدی) در کنفرانس خبری زنده با یادآوری از دیدارش با دونالد ترامپ اظهار داشت: «ما تلاش خود را برای خلع سلاح هسته ای به جهانیان نشان دادیم و کاملا آماده هستیم وارد یک رابطه جدید شویم؛ اما رسیدن به این هدف به اراده دو طرف نیازمند است و واشنگتن نیز باید در کنار ما بیایستد.»

او با هشدار به امریکا ادامه داد که اگر واشنگتن به وعده هایش در برابر جهان عمل نکند و از شکیبایی مردم ما سوءاستفاده کند و به تحریم ها ادامه دهد، پیونگ یانگ مجبور است مسیر خود را برای دفاع از منافع ملی تغییر دهد.

ضمن این او در بخشی دیگر از سخنانش با ابراز خشنودی از بهبود روابط با کوریای جنوبی، با کنایه به امریکا گفت: «یک قدرت خارجی نباید مانعی برای صلح این دو همسایه باشد».

این در حالی است که پس از دیدار اون و ترامپ؛ کوریای شمالی چند مرکز آزمایش موشکی اتومی را نابود و از آزمایش موشکی هم دست کشید؛ اما با وجود آن هم امریکا رفع تحریم ها را مشروط به خلع سلاح کامل دانسته است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *