بشار اسد: مبارزه با تروریسم اولویت کشورهای اروپایی نیست

بشار اسد رئیس جمهور سوریه گفته است که کشورهای اروپایی از تروریسم برای تغییر حکومت ها و رئیس جمهورها استفاده می کنند و مبارزه با تروریسم اولویت آن ها نیست.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، آقای اسد تاکید کرده است که نمی توان تا زمان نابود کردن تروریست ها از پایان جنگ سخن گفت.

وی افزودده است که تروریست ها همچنان از حمایت رسمی برخی کشورها از جمله ترکیه، قطر، عربستان و بسیاری از کشورهای غربی بهره می برند و این پشتیبانی و حمایت به ادامه جنگ منجر می شود.

آقای اسد در گفت و گو با شبکه TG5 ایتالیا خاطرنشان کرد که با این سیاست نمی توان تروریسم را در سایر نقاط جهان شکست داد به همین خاطر در چند سال گذشته اقدام مهمی درمبارزه با تروریسم در سراسر اروپا انجام نشده است و تروریست ها با آزادی حمله می کنند بدون این که این رویه تغییر کند زیرا مسئولان غربی برای حل این مشکل جدی نیستند.

بشار اسد اضافه کرد: شکست تروریست ها در حلب سوریه گام مهمی بسوی پایان جنگ است ولی جنگ پایان نیافته است.

وی درباره غیرنظامیان کشته شده در این جنگ بیان کرد: مهمتر از زیربناها و ساختمان های ویران شده افرادی هستند که کشته شدند و خانواده هایی که عزیزان، کودکان، فرزندان، برادران، خواهران و مادران خود را از دست داده اند.

رئیس جمهوری سوریه گفت: آن ها تا ابد با این رنج و درد زندگی خواهند کرد ولی تنها راه حل این مشکل در سوریه این است که مردم یکدیگر را ببخشند.

وی افزود: مشکل تنها به داعش محدود نمی شود زیرا داعش ،محصول افراطی گری است و هنگامی که از داعش سخن می گویی می توانی از النصره و بسیاری دیگر از این گروه ها سخن بگویی که اندیشه وهابیت دارند.

اسد اضافه کرد: اگر شما در اوپا و ما دراین منطقه چاره ای برای این اندیشه نیابیم نمی توانیم تندروی و خشونتی که در تروریسم ظهوریافته را در هیچ جای جهان مهارکنیم.

وی اظهارداشت: اگر فکری به حال این اندیشه و ایدئولوژی نکنیم این مشکل را به صورت موقت حل کرده ایم و اگر بخواهیم به صورت دائمی این مشکل را حل کنیم باید تکیه گاه های تروریسم یعنی اندیشه وهابیت را نابود کنیم.

اسد افزود: ولی اکنون تروریسم تکیه گاه دیگری دارد و آن حمایت غربی ها از تروریست هاست، ممکن است به طور کلی از داعش حمایت نکنند ولی تروریست ها تحت عناوین دیگری مانند میانه رو ها یا کلاه سفیدها حمایت می کنند.

رئیس جمهوری سوریه گفت: گاهی تروریست ها را با صفات انسانی و گاهی با صفت میانه رو تزیین می کنند و از این طریق بر اقدامات آن ها سرپوش می گذارند و یا برای دستیابی به اهداف خود استفاده می کنند.

اسد درباره انتخاب ترامپ و تغییر نقش آمریکا در منطقه گفت: ما بسیار خوشبین هستیم ولی مواظب و محتاط. ما نمی دانیم چه سیاستی در قبال این منطقه درپیش خواهد گرفت و چگونه با گروه های فشار در آمریکا که با حل و فصل بحران سوریه و برقراری روابط خوب با روسیه مخالف هستند، رفتار خواهد کرد.

وی افزود: ولی می توانیم بگوییم که بخشی از خوشبینی ما به برقراری روابط بهتر میان آمریکا و روسیه بستگی دارد و نه میان غرب و روسیه زیرا اروپا روی نقشه سیاسی جهان وجود ندارد و من فقط از آمریکا سخن می گویم و اگر میان این دو قدرت روابط خوبی برقرار شد بیشتر کشورهای جهان از جمله سوریه از این روابط سود خواهند برد و به این ترتیب می توانیم بگوییم که بحران سوریه حل می شود.

اسد اضافه کرد: از آنجا که ترامپ در تبلیغات انتخاباتی خود اعلام کرد که اولویت وی مبارزه با تروریسم است ما گمان می کنیم که این می تواند آغاز یک راه حل باشد اگر بتواند به وعده های خود عمل کند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *