بشار اسد: آماده برقراری آتش بس در سوریه هستیم

255158_468بشار اسد رییس جمهور سوریه اعلام کرد، دولت سوریه در صورتی آماده آتش بس است که تروریست ها مواضع خود را تغییر ندهند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه به نقل از المیادین، بشار اسد در گفت‌وگو با روزنامه ال پاییس اسپانیا گفت: شکی نیست که حمایت روسیه و ایران برای تحقق پیشرفت ارتش ما، جوهری و اساسی بود.

بشاراسد گفت: پیشرفت های ارتش سوریه و آتش بس با تثبیت موفقیت های میدانی جاری است؛ امری که در صورت تضمین دهی طرف های موثر بر تروریست های سوری، راه را بر سلطه دوباره آنها بر برخی مناطق بازپس گرفته شده خواهد بست.

رییس جمهور سوریه افزود: در صورت برقراری آتش بس باید ضمانت داده شود که تروریست ها به سلاح و حمایت ترکیه دست نخواهند یافت.

اسد در پاسخ به سوال خبرنگار این روزنامه افزود: ما هیچ منطقه ای را محاصره نکردیم. فرق هست بین اعمال محاصره و احاطه یک منطقه مشخص به علت حضور گروه های مسلح، و این یک امر در اوضاع امنیتی یا نظامی، طبیعی است، اما مشکل آن مناطق این است که خود گروه های تروریستی مواد غذایی وملزومات اساسی مردم آن منطقه را به یغما بردند و یا به مردم با قیمت بالا می فروشند.

رییس جمهوری سوریه تصریح کرد: ما در جایگاه دولت، ورود کمک ها به هر منطقه ای را منع نمی کنیم از جمله مناطق تحت کنترل داعش مثل الرقه واقع در شمال کشور که قبل از آنها در اشغال گروه جبهه النصره بود. از ۳ سال پیش هنوز حقوق کارمندان وبازنشستگان و واکسین های کودکان را به آن منطقه ارسال می کنیم.

بشار اسد اضافه کرد: ما آمادگی خود برای آتش بس را اعلام کردیم.

وی تاکید کرد؛ همانطور که می دانید، یک قطعنامه شورای امنیت در این مورد وجود دارد و تا امروز اجرا نشده است.

اگر تمام الزامات مورد نیاز را برای آتش بس فراهم نکنیم، اثر معکوس ایجاد خواهد کرد و شاید منجر به تقسیم کشور شود.

اسد در پاسخ به این سوال که «آیا بعد از ۱۰ سال بر سر قدرت خواهید ماند؟» گفت: این هدف من نیست و حضور بر کرسی قدرت برای من مهم نیست. اگر ملت سوریه از من خواستند بر سر قدرت بمانم، می مانم واگر نمی خواهند، نمی مانم. منظورم این است که اگر نتوانم به کشور خودم کمک کنم، بلافاصله قدرت را ترک می کنم.

لیات گسترده علیه گروههای تروریستی در حلب واقع در شمال سوریه از چندماه گذشته آغاز شده است و ارتش سوریه طی این مدت دهها شهر و روستا را از چنگال گروههای تروریستی آزاد و امنیت را به این مناطق بازگردانده است.

در پایان بشار اسد٬پیشرفت های ارتش این کشور را مدیون کمک های ایران و روسیه دانست.

Author

About Author