بزرگترین پرچم افغانستان در کابل بر افراشته شد

بزرگترین پرچم دولت افغانستان به کمک و همکاری کشور هندوستان در تپه وزیر محمداکبرخان شهر کابل بر افراشته شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این پرچم توسط کشور هندوستان ترتیب شده است و در مراسم ویژه بر افراشته آن رئیس جمهورکرزی، سوشما سواراج وزیر امور خارجه هند و شماری از اعضای کابینه و نمایندگان مجلس حضور داشتند.

این پرچم عصر روز چهارشنبه (۱۹ سنبله) توسط کشور هندوستان با طول ۶۸ متر و عرض ۳۰ مترمربع درست شده و به ارتفاع ۸۵ متر در منار تپه وزیر محمد اکبرخان در شمال شهرکابل توسط حامدکرزی و وزیر خارجه هند برافراشته شد.

خانم سوشما سواراج وزیر امور خارجه هند، در این مراسم گفت: کشورش یک میلیون دالر را برای ایجاد پاک تفریحی و بازسازی ساحه ای که در آن پرچم برافراشته شده است، کمک می کند تا این ساحه ای از شهر کابل تبدیل به یک مکان تفریحی شود.

همچین حامدکرزی در این مراسم طی سخنان کوتاهی ضمن تشکری از کشور هند، گفت: امروز به کمک هندوستان بزرگترین پرچم افغانستان برافراشته شد و این پرچم بیانگر دوستی و صمیمیت دولت افغانستان و هندوستان است.

سوشما سواراج وزیر امور خارجه هندوستان صبح روز چهارشنبه برای تقویت هر چه بیشتر روابط و بررسی طرح های مهمی که در افغانستان اجرا می کند، وارد کابل شد.

گفتنی است این پرچم و منار که پرچم در آن به اهتزار در آمده است توسط یک تاجر هندوستان به هزینه  پنجصدهزار افغانی ترتیب و تهیه شده است.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *