بزرگان قومی در پکتیا حمایت خود را از داکتر عبدالله اعلام کرد

بزرگان قومی ولایت پکتیا حمایت خود را از کاندیداتوری “عبدالله عبدالله” در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری خارومیانه، در گردهمایی حمایت از کاندیداتوری “عبدالله عبدالله” که توسط بزرگان قومی ولایت شرقی پکتیا شب گذشته در کابل برگزار شد، “امان الله زدران” از جمله سران اقوام بزرگ ولایت پکتیا به صورت رسمی حمایت خود را از کاندیداتوری عبدالله عبدالله اعلام کرد.

وی اظهار داشت: آنچه قوم پکتیا را به حمایت از عبدالله عبدالله واداشته، انگیزه قومی و تعلق خاطر تباری نبوده بلکه باور به شایستگی، اهلیت و صداقتی است که این کاندیدای ریاست جمهوری در گذشته کاری خود آن را به اثبات رسانده است.

زدران تأکید کرد: مردمی که وی به نمایندگی از آنان سخن می گوید، شناخت دقیقی از کارنامه درخشان عبدالله دارند و برنامه‌های کاری اعلام شده از سوی وی را نیز برای بهبود وضع زندگی افغان‌ها مناسب و عملی یافته‌اند.

عبدالله عبدالله در این گردهمایی تصریح کرد که با پیروزی در انتخابات پیش رو از طریق مبارزه جدی و پی گیر با مظاهر تبعیض و بی عدالتی، روحیه ملی و همگرایی را در بین افغان‌ها تقویت خواهد کرد.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: تبعیض نه تنها به تشدید تنش‌های اجتماعی منتهی می‌شود، بلکه در زمینه‎های مختلف از جمله تبعیض در استخدام افراد در ادارات دولتی میتواند مانع مهمی فرا روی ظهور ظرفیت‎های واقعی شود.

قرار است دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در تاریخ ۲۴ ماه جاری (جوزا) در سراسر این کشور برگزار شود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *