بر قرارگاه امنیت ملی در میدان وردک چطور حمله شد؟

با گذشت نزدیک به یک روز، آمار تلفات حمله انتحاری موتربم بر قرارگاه امنیت ملی در میدان شهر، مرکز ولایت میدان وردک اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، صبح روز گذشته یک حمله انتحاری توسط موتربم بر قرارگاه امنیت ملی رخداد که در ابتدا از کشته و زخمی شدن ۴۰ تن خبر داده شده بود.

اما عصر امروز (۲دلو) بعد از گذشت یک روز، ریاست امنیت ملی با نشر خبرنامه ای به جزئیات بیشتر این حمله پرداخته است.

در خبرنامه آمده است که در حمله بر قرارگاه یکی از مفرزه های خیزش مردمی امنیت ملی در میدان وردک ۳۶ تن جان باخته و ۵۸ تن دیگر زخمی شده اند.

به نقل از خبرنامه «تروریستان با استفاده از یک عراده موتر هاموی مملو از مواد انفجاریه خود را به قراول این قرارگاه نزدیک کرده که این واسطه توسط موظفین قراول شناسایی گردید؛ اما از اینکه واسطه زرهی بود، توانست موانع را شکسته و از قراول عبور نماید سپس در نزدیکی قرارگاه انفجار نموده که باعث تخریب قسمی تعمیر گردیده و متاسفانه یک تعداد زیاد شهدای قهرمان حادثه دیروز ناشی از تخریب تعمیر بود.»

خبرنامه می افزاید که پس از انفجار اول، سه مهاجم انتحاری دیگر که می ‌خواستند توسط یک عراده موتر کرولا داخل قرارگاه شوند، توسط مؤظفین قرارگاه شناسائی گردیده و از پا در آورده شدند و واسطه آن ها نیز توسط تیم تخنیکی خنثی گردید.

ریاست امنیت ملی می گوید که جراحت یک تعداد از زخمی های این رویداد سطحی بوده و پس از مداوا از شفاخانه مرخص گردیدند.

امنیت ملی با تاکید بر پاسخ جدی به این حمله، اظهار داشت که نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان در کنار مردم در مقابل دشمن خود فروخته به بیگانگان ایستاده ‌گی می نمایند، عاملین خورد و بزرگ این جنایات بی پاسخ نمی‌ ماند و بزودترین فرصت شناسایی، بازداشت و به سزای اعمال خویش خواهند رسید.

طالبان مسلح مسئولیت این حمله را به دوش گرفته بودند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *