بر ضد امریکا، کره شمالی ماهواره‎های بیشتری به فضا پرتاب می‎کند

کیم یونگ اون، رهبر کره شمالیکیم یونگ اون، رهبر کره شمالی اعلام کرده است که برای مقابله با دشمنان خارجی و در راستای برنامه راهبردی این کشور ماهواره‎های بیشتری به فضا پرتاب می‎کند.

به گزارش  خبرگزاری خاورمیانه، این اقدام کره شمالی در واکنش به وضع کردن تحریم‌های تازه ای امریکا علیه این کشور صورت می گیرد.

باراک اوباما، رئیس‌جمهوری امریکا روز پنجشنبه قانون تشدید تحریم‌ها علیه کره شمالی، به بهانه چهارمین آزمایش هسته‌ای این کشور را امضا کرد.

با این حال رهبر کره شمالی اعلام کرده است که کنکاش فضایی یکی از اهداف راهبردی این کشور است.

وی طی پیامی گفت، این گونه مبارزات شدید در مقابله با نیروهای مخاصم و در راستای به دست آوردن تمامیت ارضی کره شمالی است. رهبر کره شمالی افرادی را که در این پروژه دخیل هستند قهرمانان ستودنی نام برد.

بعد از آنکه اوایل ماه جاری میلادی کره شمالی یک موشک دوربرد ماهواره بر را به فضا شلیک کرد برخی کشورهای منطقه و امریکا این اقدام را شدیدا محکوم کرده و دست به اقدامات متقابل مانند استقرار سامانه دفاعی ضدموشک تاد و پرواز جنگنده اف۲۲ در شبه جزیره کره کردند.

با افزایش تنش در شبه جزیره کره، فعالیت پارک صنعتی مشترک دو کره متوقف و دو کشور یکدیگر را به اقدامات سرسختانه تهدید کردند.

با این حال قانونی که روز پنجشنبه توسط اوباما به امضا رسیده براساس آن برای شرکت‌ها و افراد مرتبط با برنامه هسته‌ای و عملیات سایبری کره شمالی، محدودیت‌های جدیدی در نظر می‌گیرد.

این قانون برای افراد و موسساتی که با سازمان‌های هدف گرفته شده وارد معامله شوند را نیز هدف تحریم قرار می‌دهد.

کره شمالی، حدود سه هفته پیش یک فروند موشک دوربرد را در منطقه‌ای واقع در شمال غرب این کشور آزمایش کرد.

Author

About Author