برگزاری انتخابات رویداد تاریخی و تمرین واقعی دموکراسی

شورای امنیت ملی، تدویر موفقانه ای انتخابات ریاست جمهوری را  یک رویداد تاریخی و تمرین واقعی دموکراسی در کشور خواند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، جلسه شورای امنیت ملی به ریاست حامدکرزی رئیس جمهور، قبل از ظهر امروز (۱۷ حمل) در ارگ برگزارشد.

 نخست رئیس جمهور به مناسبت برگزاری موفقانه انتخابات ریاست جمهوری و شورا های ولایتی، مراتب تبریکی خویش را به ملت افغانستان اظهار داشته، تدویر موفقانه ای انتخابات را  یک رویداد تاریخی و تمرین واقعی دموکراسی در کشور تلقی نمود.

 وی افزود که خوشبختانه تمام تدابیر اتخاذ شده امنیتی و مسئولیت برگزاری انتخابات ۱۳۹۳ توسط خود افغان ها صورت گرفت که این  یک دست آورد مهم برای کشور می باشد.

 رئیس جمهوری،  شجاعت و سهم گیری فعال مردم را در روند رای دهی ستود و نقش مثبت رسانه های کشور را در این رابطه  با اهمیت دانست.

سپس شورای امنیت ملی فیصله کرد تا به عموم بریدملان، سربازان، ساتنمنان و ساتونکی های نیرو های امنیتی امتیاز معین مادی پرداخته شود و همچنان به تمام قطعات پولیس ملی، اردوی ملی و امنیت ملی، مدال ها و تقدیرنامه ها تفویظ گردند.

در ادامه جلسه، وزرای دفاع ملی، امور داخله و سرپرست ریاست عمومی امنیت ملی بنوبه، گزارشات امنیتی روز انتخابات را به جلسه ارائه نمودند.

 وزیر دفاع ملی گفت که در روز انتخابات رقم تلفات نیرو های امنیتی به تناسب سایر روز ها اندک و برخلاف تلفات دشمن بیشتر از حد معمول بود.

سپس وزیر امور داخله بیان داشت که تشریک مساعی بی سابقه میان نیرو های دفاعی و امنیتی و نهاد های ملکی کشور سبب گردید تا وظیفه تأمین امنیت  در سراسر افغانستان به وجه احسن اجرا گردد.

 وی افزود که دشمن برای اجرای حملات بالای مراکز انتخاباتی در نقاط مختلف کشور آمادگی داشت که خوشبختانه تمام حملات شان ناکام و توسط نیرو های امنیتی کشور به وقت و زمان معین آن دفع و ترد گردید.

 قابل یاد آوریست که برای مختل ساختن روند انتخابات در ولایت کنر، مناطق آن ولایت مورد حمله توپخانه و اسلحه ثقیل از آنسوی خط دیورند نیز قرار گرفت، اما حملات یاد شده نتوانست مانع رفتن مردم به پای صندوق های رای شود.

سرپرست ریاست عمومی امنیت ملی بیان داشت که مردم با نیرو های امنیتی همکار بوده و ریاست عمومی امنیت ملی توانست ۷۹ نفر را که بیشتر از ۲۰ نفر شان مجهز با واسکت های انتحاری و مواد انفجاریه قوی بودند، دستگیر نماید.

شورای امنیت ملی به نیرو های دفاعی و امنیتی ملی افغان وظیفه سپرد تا امنیت و نگهداری تمام صندوق ها و اوراق انتخابات باید به صورت درست و با امانتداری کامل صورت گیرد.

در اخیر جلسه شورای امنیت ملی به وزیر امور خارجه هدایت داد تا بحث روی سند همکاری های جامع میان افغانستان و جمهوری اسلامی ایران را هرچه زودتر تکمیل نموده  و برای فیصله نهایی به جلسه بعدی شورای امنیت ملی تقدیم نماید.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *