برگر مزه‌دار، استفاده از خریطه‌های پلاستیکی را متوقف کرد

رستورانت برگر مزه‌دار با شعار « زمین را نجات دهیم؛ به زندگی ارزش بدهیم» استفاده از از خریطه پلاستیکی را در بسته‌های سفارشات خود متوقف کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، میرویس آریا، موسس این رستورانت گفته است که خریطه‌های پلاستیکی، دارای ترکیب مضر برای صحت انسان‌ها و سلامت محیط زیست است و جذب شدن یک پارچه‌ی آن به زمین، قرن‌ها وقت می‌گیرد. اما خریطه‌های تکه‌یی، در ترکیب خود مواد که صحت انسان‌ را تهدید کند ندارد و نیز در موجودیت رطوبت و نور آفتاب، فقط یک ماه وقت می‌گیرد تا کاملا جذبِ زمین شود.

همچنان رییس تنظیف شهر کابل آقای غیاثی ضمن تشکر از رستوانت برگر مزه‌دار گفت که این کار اولین گام بسوی کابل عاری از پلاستیک میباشد.

در ادامه غیاثی افزود که راه طولانی و پر خم و پیچ در پیش داریم تا این که خریطه های پلاستیکی را از شهر کابل محو کنیم. در قدم نخست از همه فروشنده ها، دکاکین و متشبثین که در معاملات تجاری روزمره از پلاستیک استفاده میکنند، تقاضا بعمل می آید تا به پلاستیک نه بگویند و بجای آی از خریطه های تکه ای و یا کاغذی استفاده کنند.

همچنان رییس تنظیف کابل وعده داد که عنقریب همکاران رضا کار شاروالی کابل درب دکاکین شما آمده و با شما در مورد استفاده خریطه های تکه ای صحبت میکنند.

برگر مزه‌دار داری دو نمایندگی است که یک سال می‌شود در شهر کابل فعالیت دارد.

 

ندیم پارسینا

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *