برکناری کارساز نیست، مشکل را حل کنید

وزارت امور داخله بعد از نشر ویدیوی اعاشه ناچیز، محدود و بی کیفیت سربازان محافظت عامه در ولایت پکتیا، دو مقام بلندرتبه این بخش را برکنار کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، نجیب دانش، سرپرست دفتر سخنگوی وزارت امور داخله در صفحه فیس‌بوک خود نگاشته است که فرمانده کندک و فرمانده تولی مربوطه محافظت عامه از وظایف‌شان برکنار شده‌اند.

دانش گفته است که این افراد جهت تحقیقات بیشتر به دادستانی نیز معرفی شده‌اند.

چندی پیش شماری از سربازان قطعه قطارهای محافظت عامه ولایت پکتیا با نشر ویدیویی در فیس‌بوک گفته بودند برای افطاری روزهای رمضان، یک کاسه شوربا برای هشت نفر توزیع می‌شود.

این سربازان گفته بودند که به دلیل مشکلات اعاشوی، چند روز را به خاطر بیماری نتوانسته‌اند روز بگیرند.

هرچند که با گذشت چند روز، یک ویدیوی دیگر از این سربازان به نشر رسید که نشان می‌داد مشکلات آنها مرفوع شده است؛ اما وزارت امور داخله بر برکناری دو مسوول این مقام اقدام کرده است.

این در حالی است که سیگار (تفتیش عالی امریکا برای بازسازی افغانستان) نیز چندی پیش گفته بود، شماری از مقام‌های عالی‌رتبه در بخش عمده‌ای از امکانات نیروهای امنیتی حتی غذای آنها فساد کرده‌اند.

با این حساب، دولت و رهبران حکومت باید به دنبال راه‌حلی برای رفع مشکلات نیروهای امنیتی باشند؛ چون برکناری و حضور افراد دیگر کارا نیست و اقدامی جدی‌‌تر نیاز است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *