برنده شدن ۲۰ زن در انتخابات محلی عربستان

5DD487B7-397C-45F2-AF87-A6A74FA4F5FC_cx0_cy3_cw0_mw1024_s_n_r1نتایج انتخابات محلی در عربستان که برای نخستین بار با مشارکت زنان برگزار شد حاکی از پیروزی ۲۰ زن در این انتخابات است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، زنان عربستانی روز شنبه برای اولین بار پای صندوق‌های رأی رفتند تا در انتخابات شوراهای شهر و روستا شرکت کرده و آرای خود را به صندوق‌های رای بیندازند. در این انتخابات همچنین برای نخستین بار زنان به عنوان نامزد شرکت کردند.

کمیته مسئول برگزاری انتخابات پیش از این اعلام کرده بود که براساس نتایج اولیه سه زن در منطقه الاحساء و القطیف، چهار زن در جده، سه زن در الجوف، سه زن در مکه، البابطین و ریاض در انتخابات محلی پیروز شدند.

براساس آمار جدید این کمیته تاکنون ۲۰ زن در این انتخابات پیروز شده‌اند.

حدود ۱۰۰۰ نامزد زن با ۶۰۰۰ نامزد مرد برای انتخاب ۲۸۴ عضو شورای شهر و روستا در عربستان به رقابت پرداختند.

براساس آمار رسمی حدود ۱۰ درصد زنان عربستانی در مجموع در این انتخابات رأی دادند در حالی که در برخی مناطق میزان مشارکت زنان به ۸۰ درصد رسیده بود.

عبداللطیف آل الشیخ، رئیس امور شهری و روستایی عربستان اعلام کرد که میزان مشارکت در انتخابات به ۴۷.۴ درصد و تعداد رأی دهندگان به ۷۰۲ هزار و ۵۴۲ نفر رسید.

به گفته منابع میزان مشارکت زنان در منطقه عسیر به ۷۹ درصد و میزان مشارکت مردان به ۵۲ درصد رسید. در تبوک و جده نیز زنان مشارکت ۸۰ درصدی داشتند.

Author

About Author