برنامه جدید برای تامین امنیت کارمندان کمیسیون انتخابات

وزارت امورداخله افغانستان برای تامین امنیت کارمندان کمیسیون مستقل انتخابات و مراحل باقی مانده این روند، برنامه جدید امنیتی را روی دست گرفته است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، وزارت داخله اعلام کرد پس از آن که نامزدان ریاست جمهوری موافقه کردند تا تمامی آرای دور دوم انتخابات باز شماری شود، این وزارت به هدف تامین امنیت هرچه بهتر این مرحله(بازشماری صد در صدی آرا) کمیسیون امنیتی ای را تشکیل نمود.

براساس بیانیه وزارت امورداخله، این کمیسیون در همآهنگی با سایر نیروهای امنیتی چگونگی تامین امنیت بهتر اعضای کمیسیون مستقل انتخابات، کارمندان و دفتر کمیسیون ها و همچنان امنیت ناظرین نامزدان را مورد بررسی همه جانبه قرار دهد.

در ترکیب این کمیسیون که ریاست آن را پاسوال عبدالمجید روزی سرمشاور وزارت امور داخله به عهده دارد، پاسوال محمد ظاهرظاهرفرمانده پولیس کابل ، پاسوال محمد شریف امین رییس عمومی مبارزه با تروریزم ، پاسوال دادالله خان معاون ریاست عمومی امورپولیس، پاسوال محبوب امیری رئیس مبارزه با حوادث و مل پاسوال محمد فرید نماینده ریاست عمومی استخبارات حضور دارند.

اتخاذ تدابیر امنیتی بهتر برای کارمندان کمیسیون های انتخاباتی و ناظرین نامزد ها در داخل و بیرون کمیسیون از وظایف عمده این کمیسیون است که در همآهنگی با کمیسیون مستقل انتخابات، کمیته موظف ریاست امنیت ملی و فرماندهی فرقه ۱۱۱ اردوی ملی اجرا می شود.

این برنامه طوری ترتیب شده مسئولان امنیتی به گونه روزانه، تا پایان روند انتخابات و برگزاری مراسم تحلیف رییس جمهوری آینده، گزارش کاری خویش را همراه با پیشنهادات به رهبری وزارت امور داخله ارایه نمایند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *