بررسی وضعیت امنیتی مراکز رای دهی شمال شرقی

لوی پاسوال محمد ایوب سالنگی معین ارشد امور امنیتی وزارت امور داخله، چگونگی وضعیت امنیتی مراکز رای دهی در ولایت های شمال شرقی کشور را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، معین ارشد امور امنیتی، برای بررسی چگونگی تامین امنیت مراکز رای دهی انتخابات ریاست جمهوری در شش ولایت شمال شرقی کشور، همراه با شماری از رئیسان و جنرالان وزارت امور داخله کشور، به ولایت لغمان سفر نمود.

نشستی که به هدف بررسی وضعیت امنیتی مراکز رای دهی ولایت های شمال شرقی کشور در مرکز فرماندهی لوای ۲۰۱ سیلاب برگزار شد در آن مسولان امنیتی ولایات شمال شرق حضور دارشتند.

در این نشست فرمانده قول اردوی ۲۰۱ سیلاب، رئیس همآهنگی زون شمال شرق، رئیس اوپراسیون وزارت دفاع ملی، فرماندهان پولیس ولایات ننگرهار، پروان، آمران امنیت ولایات لغمان و پنجشیر، فرمانده لوای نمبر یک پولیس سرحدی، نماینده کمسیون مستقل انتخابات و نماینده ارگان های مستقل محل حضور داشتند.

در این نشست چگونگی تامین امنیت مراکز رای دهی در ولایت های شمال شرقی کشور مورد بررسی قرار داده شد و فرماندهان پولیس ولایات های ننگرهار، لغمان و پروان از وجود برخی تهدیدات امنیتی در شماری از مناطق دور دست این ولایت ها خبر داده و بر راه اندازی عملیات های مشترک برای از بین بردن این تهدیدات تاکید کردند.

در همین حال، لوی پاسوال محمد ایوب سالنگی معین ارشد امور امنیتی وزارت امور داخله، به فرماندهان پولیس دستور داد تا از آخرین امکانات دست داشته برای تامین امنیت مراکز رای دهی استفاده نموده و زمینه را برای اشتراک گسترده مردم در این روند ملی فراهم سازند.

معین ارشد امور امنیتی وزارت امور داخله، همچنان از کارکرد نیروهای امنیتی برای تامین امنیت این ولایت ها ستایش کرد و تاکید ورزید که برای هماهنگی میان نیروهای امنیتی تلاش بیشتری صورت گیرد.

وی تصریح کرد که طالبان توان جنگ رویا روی با نیروهای امنیتی را از دست داده و با جاسازی ماین های کنار جاده ای و انجام اعمال تروریستی بزدلانه، در صدد ایجاد وحشت و دهشت در جامعه برآمده اند.

گفتنی است که بررسی وضعیت امنیتی مراکز رای دهی، یکی از برنامه های کاری وزارت امور داخله در روز های آینده است و سفر های معین ارشد امور امنیتی این وزارت به تمامی زون های کشور به همین منظور ادامه خواهد یافت.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *