برای چندمین مرتبه فاش شد: دولت ترکیه به مردم سوریه خیانت می کند!

روزنامه جمهوریت چاپ ترکیه تصاویر و فیلم ها ی مربوط به موترهای وزارت اطلاعات ترکیه را فاش کرد که در جنوری ۲۰۱۴ توسط نیروهای امنیتی ترکیه توقیف شده بود.

روزنامه جمهوریت چاپ ترکیه تصاویر و فیلم ها ی مربوط به موترهای وزارت اطلاعات ترکیه را فاش کرد که در جنوری ۲۰۱۴ توسط نیروهای امنیتی ترکیه توقیف شده بود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این موترها به جای ‌محموله‌های امدادرسانی حاوی سلاح و مهمات برای گروه‌های تروریستی در سوریه بوده است. مقامات دولت ترکیه ارسال اصلحه به سوریه را اسرار دولت تلقی کردند و به خاطر افشای اسرار ملی روزنامه جمهوریت را به جاسوسی متهم کرده و آنان را تحدید کردند.

اردوغان با لحن تحدید آمیز گفت : این اقدامات جاسوسی است و آنان باید درباره اقداماتشان پاسخ‌گو باشند.

رئیس‌جمهور ترکیه بعد از تحدید روزنامه جمهوریت از روزنامه آمریکایی نیویورک انتقاد کرد: این روزنامه اخیرا در مقاله‌ای ادعا کرده است که ابرهای تیره آسمان ترکیه را فراگرفته است.

ایشان دولت خود را به دولت عثمانی نسبت داده و گفته است: روزنامه آمریکایی نیویورک که در دوره عثمانی با کینه و نفرت علیه دولت عثمانی سخن می‌گفت، اکنون نیز با کینه علیه جمهوری ترکیه و من که نماینده این کشور هستم ، مطلب می‌نویسد.

کارشناسان در باره ای انتقاد اردوغان به روزنامه آمریکایی نیویورک می گویند که ایشان با این کارش می خواهد اذهان عمومی را فریب دهد و در انتخابات از راه رسیده آرا را به دست آورد.

بعد از تحدیدات روزنامه جمهوریت، چهره های شناخته شده ی ترکیه برای مدافه ی روزنامه به سخن آمدند:

متین فیضی اوغلو رئیس اتحادیه کانون های وکلای دادگستری ترکیه در واکنش به تحولات اخیر گفت: وظیفه مطبوعات افشای این قبیل جرایم و اطلاع رسانی به مردم است.

عمر فاروق امین آغااوغلو رئیس سابق سندیکای قضات ترکیه نیز با تاکید بر اینکه اگر دولت ترکیه چنین اقدامی انجام داده باشد باید در چارچوب موازین حقوقی بین المللی درباره آن توضیح دهد.

Author

About Author