برای مقابله با بیماری”ابولا” ۲۰۰ میلیون دالر نیاز است

رئیس بخش سلامت صندوق کودکان ملل متحد”یونیسف” اعلام کرده است که برای مقابله با بیماری “ابولا” در غرب افریقا، به ۲۰۰ میلیون دالر کمک مالی نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، بیماری “ابولا” حدود هفت ماه قبل در غرب افریقا شناسایی شد و تا کنون بیش از چهار هزار نفر جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست داده اند.

میکی چوپرا رئیس بخش سلامت صندوق کودکان ملل متحد، اعلام کرد: سیرالئون، لیبریا و گینه، سه کشور واقع در غرب افریقا که بیشترین تلفات مربوط به ابولا در آنها گزارش شده است، برای مقابله با شیوع و گسترش این بیماری به ۲۰۰ میلیون دالر کمک مالی نیاز دارند.

چوپرا گفت: زنان و کودکان بیشترین مبتلایان به این بیماری هستند اما برای جلوگیری از گسترش و شیوع “ابولا” در این کشورها اقدامی سریع صورت نگرفته و از طرف دیگر اداره بهداشت ملل متحد نیز آمادگی کافی برای مقابله با این بیماری را نداشته است.

وی افزود: برای افزایش آگاهی ها درباره ابولا و کمک به نظام سلامت این کشورها و مقابله موثر با این بیماری، یونیسف نیازمند دریافت کمک های مالی است.

‌براساس این گزارش، یونیسف در حالی درخواست اختصاص کمک ۲۰۰ میلیون دالری برای مقابله با ابولا را مطرح کرده است که دولت ها و نهادهای بشردوستانه برای جلوگیری از شیوع این بیماری درخواست به بیش از ۹۸۷ میلیون دالر کرده اند.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *