برای دو سال آینده، ۱۲۵۰۰ سرباز خارجی در افغانستان میماند

مقامات نظامی آیساف در کابل اعلام کردند که طی چهار روز آینده “۲۸ دسامبر ۲۰۱۴” دوره ماموریت جنگی نیروهای ناتو در افغانستان پایان می یابد اما ۱۲۵۰۰ سرباز خارجی دور ماموریت جدید خود را آغاز خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، دوره جدید ماموریت سربازان کشورهای خارجی در افغانستان، کمک و آموزش نیروهای امنیتی افغان خوانده شده است.

کارستن جاکوبسن، معاون فرمانده آیساف روز چهارشنبه اعلام کرد که در چوکات ماموریت جدید آیساف،۱۲۵۰۰سرباز از ۳۰کشور خارجی در افغانستان می ماند.

به گفته وی این نیرو ها به شمول پیشبرد وظایف آموزشی به نیرو های افغان، در ادارات امنیتی به صفت مشاور ایفای وظیفه خواهند کرد.

آقای جاکوبسن گفت که ماموریت جدید آیساف برای دو سال برنامه ریزی شده است، اما نگفت که پس از گذشت دو سال ماموریت این نیرو ها در افغانستان چگونه ادامه خواهد یافت.

معاون فرمانده آیساف خاطرنشان کرد که سربازان خارجی در چوکات مأموریت حمایت قاطع درگیر عملیات جنگی نخواهند بود، بلکه هدف این ماموریت ارتقای نیرو های امنیتی افغان است تا در برابر چالش های موجود ایستادگی کنند.

این مقام آیساف با ابراز خوشبینی از توانمندی نیرو های امنیتی افغان برای پیشبرد وظایف امنیتی گفت که در سال ۲۰۱۴سربازان افغان بیش از ۹۵ در صد مأموریت ها را رهبری کرده و به پیش بردند.

آقای جاکوبسن گفت که حمایت قاطع از نیروهای امنیتی افغان، فراهم کردن تجهیزات برای آنان و حضور مشاورین آموزشی آیساف در کابل، ننگرهار، بلخ، قندهار و هرات از برنامه های اساسی آیساف برای آموزش نیروهای نظامی افغان خواهند بود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *