بدرفتاری و شکنجه در زندانهای امارات

مرکز بین المللی عدالت، بدرفتاری با زندانیان و شکنجه روشمند در زندانهای مخفی در امارات را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، مرکز بین المللی عدالت اعلام کرد: مسئولان اماراتی در اقدامی غیرمنتظره گروهی از بازرگانان لیبیایی را آزاد کردند. این بازرگانان را مسئولان امنیتی امارات از اگوست سال ۲۰۱۴ میلادی بازداشت کرده بودند که شامل بشیر الشباح، رفعت حداقه، الطاهر القلفاط و محمد العرادی هستند.

این مرکز افزود: اطلاعات اولیه حاکی است که این زندانیان آزاد شده در معرض انواع شکنجه و بدرفتاری از جمله محرومیت طولانی مدت از خواب پیش از بازجویی قرار داشته اند و در دوره بازداشت به طور کامل از جهان خارج جدا نگهداری شده اند.

به گفته این مرکز، موارد یاد شده با گزارش های زیادی در خصوص نقض آشکار حقوق بشر در بازداشتگاه های امارات همخوانی دارد، امری که مغایر با قوانین بین المللی حقوق بشر است.

این مرکز از مسئولان اماراتی خواست تا همه کسانی را که ظالمانه و خودسرانه بازداشت شده و در بازداشتگاه های این کشور به سر می برند آزاد کرده و همه حقوق آنها را مطابق قوانین بین المللی حقوق بشر تضمین کنند.

مرکز بین المللی عدالت همچنین از گزارشگر ویژه مبارزه با شکنجه نیز خواست تا درباره موارد یاد شده و نقض توافقنامه مبارزه با شکنجه از سوی مسئولان اماراتی تحقیق کند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *