بخش زیادی از آرای بدون بایومتریک باطل شد

کمیسیون مستقل انتخابات در تازه ترین آمار گفته است که بیش از ۱/۷ میلیون رای بایومتریک شده به سرور مرکزی این نهاد منتقل شده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، رئیس و اعضای کمیسیون مستقل انتخابات در نشست خبری امروز (۲۲میزان) اعلام کردند که تا حال بخش عمده ای از آرای بدون بایومتریک باطل شده است.

مولانا محمد عبدالله، عضو کمیسیون مستقل انتخابات گفت که مرحله ثبت آرای بایومتریک به سرور مرکزی در حال پروسس است و به شدت جریان دارد.

به گفته وی، آرای بایومتریک شده یک بار دیگر بعد از ثبت آرای بایومتریک شده، تصفیه خواهد شد.

در عین حال، رحیمه ظریفی، یک عضو دیگر کمیسیون مستقل انتخابات گفت که تاکنون از ۲۲ هزار و ۵۸۸ محل رایدهی، در حدود یک میلیون و ۷۳۷ هزار و ۷۸ رای بایومتریک شده به سرور مرکزی منتقل شده است.

وی اظهار داشت که آرای بیش از ۳هزار محل دیگر باقی مانده که در حال پروسس است.

ابطال آرای بدون بایومتریک با استقبال شماری از دسته های انتخاباتی قرار گرفته است.

نور رحمان اخلاقی از اعضای دسته انتخاباتی «ثبات و همگرایی» به رهبری داکتر عبدالله در صفحه فیس بوک خود نگاشته است «سقف اعلان شده در ۲۲۵۸۰ محل از سوی کمیسیون که بالغ بر ۱۷۳۸۰۰۰ رای اعلان شد، گام بلندی در عرصه تقلب زدایی است و‌ قابل تقدیر است. به این حساب حدود ۵۰۰۰۰۰ رای تقلبی بدون بایومتریک به ابطال رفت؛ اما هنوز آرای تکراری، عکس تکراری و عکس از روی عکس و همچنان رای خارج از زمان رای دهی، موارد دیگری است که باید تصفیه شوند».

گفتنی است که پیش‌ از این، کمیسیون مستقل انتخابات آمار تخمینی اشتراک‌ کننده ‌گان در انتخابات ریاست جمهوری ششم میزان را نزدیک به ۲/۷ میلیون اعلام کرده بود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *