بخشی از آرای انتخابات ریاست جمهوری قرنطینه شد

سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان، قرنطینه شدن بخشی از آرای انتخابات ریاست جمهوری را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، نادر محسنی، امروز درجمع خبرنگاران گفت: این کمیسیون پنج صد وشانزده مورد شکایت برای قرنطینه شدن بخشی از آرای انتخابات ریاست جمهوری را به کمیسیون مستقل انتخابات ارائه کرده است .

وی افزود، قرنطینه شدن آرای انتخابات ریاست جمهوری به معنای باطل شدن آرا نیست بلکه در فرصت مناسب و درحضور ناظران و نمایندگان نامزدها بررسی مجدد می شود .

سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی گفت ۸۹۲ مورد شکایت جدی درباره انتخابات ریاست جمهوری را نیز به کمیسیون مستقل انتخابات ارائه می کنیم.

محسنی با بیان اینکه جدا کردن آرای باطل و تقلبی از میان آرای سالم می تواند برنتایج انتخابات ریاست جمهوری تاثیرگذار باشد گفت، رسیدگی به ۸۹۲ مورد شکایت می تواند بخشی از آرای انتخابات ریاست جمهوری را باطل کند.

وی افزود این کمیسیون تاکنون به ۳۴۳ مورد شکایت رسیدگی کرده است.

محسنی با بیان اینکه بیش از هزار مورد شکایت علیه کارکنان کمیسیون مستقل انتخابات مطرح شده است، خواستار تشکیل کمیسیون ویژه ای برای رسیدگی به شکایات مطرح شده علیه کارکنان کمیسیون انتخابات شد.

سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی پیش از این، شمار شکایات مطرح شده علیه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی را بیش از سه هزار ودوصد مورد اعلام کرده بود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *