بحرینی‌ها، خواهان استعفای نخست وزیر

بحرینی‌ها با برگزاری تظاهرات جدید ضد رژیم در منامه، پایتخت این کشور خواستار استعفای نخست وزیر دیرینه بحرین شدند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، تظاهرکنندگان گفته اند که استعفای شاهزاده خلیفه بن سلمان آل خلیفه راه را برای تشکیل یک دولت منتخب هموار خواهد کرد، سلمان که کاکای حمد بن عیسی، حاکم بحرین است، از سال ۱۹۷۱ نخست وزیر این کشور بوده است.

 معترضان همچنین خواستار پایان دیکتاتوری رژیم آل خلیفه و اقدامات فرقه گرایانه این رژیم علیه شیعیان بحرین که اکثریت جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند، شدند.

تظاهرات روز جمعه (۵ میزان) یک روز بعد از این برگزار شد که نیروهای بحرینی به تظاهرکنندگان ضد رژیم در منامه و روستاهای اطراف حمله کردند، در پی پرتاب گاز اشک آور و همچنین تیراندازی به سمت معترضان به منظور پراکنده کردن آنها در روز پنج شنبه، چندین نفر زخمی شدند.

معترضان روز پنج شنبه ضمن سر دادن شعارهای ضد رژیم ، خواستار آزادی زندانیان سیاسی و سرنگونی خاندان آل خلیفه شدند.

مردم بحرین از اواسط فبروری ۲۰۱۱ با برگزاری تظاهرات، خواستار اصلاحات سیاسی و برقراری سلطنت مشروطه شدند؛ خواسته‌ای که بعدها در پی سرکوب شدید معترضان به سرنگونی رژیم آل خلیفه تغییر پیدا کرد، از زمان آغاز خیزش مردمی در کشور بحرین، ده‌ها تن، بسیاری از آنها تحت شکنجه، جان خود را از دست داده و هزاران نفر نیز دستگیر شده‌اند.

معترضان می‌گویند، تا زمانی که مطالبه آنها مبنی بر تشکیل یک دولت منتخب و پایان نقض حقوق مردم برآورده نشود، به تظاهرات خود ادامه خواهند داد.

بحرین در ماه جولای قانونی را تصویب کرد که به موجب آن برگزاری تظاهرات و راهپیمایی در منامه ممنوع شده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *