با گروه‌های افراطی بدون تفکیک برخورد شود

وزرای خارجه افغانستان و ایران با اشاره به حضور تروریستان و گروه‌های افراطی در منطقه، خواهان مقابله جدی تمام کشورهای منطقه با تروریستان بدون تفکیک و تفاوت شدند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، صلاح‌الدین ربانی، سرپرست وزارت امور خارجه همراه با محمد جواد ظریف، همتای ایرانی‌اش، در نشست خبری امروز (۱۷ثور) در کابل اظهار داشت که کشورهای اسلامی بیشترین صدمه از افراط‌گرایی را متحمل شده‌اند.

وی ضمن اینکه جان باختن شماری از نیروهای مرزی ایران را محکوم کرد؛ اظهار داشت که کشورهای منطقه و جهان باید به صورت مشترک و هماهنگ با تروریسم مبارزه کنند.

هرچند که همواره پاکستان مورد اتهام برای همکاری و پناه دادن به رهبران طالبان مسلح است؛ اما ربانی در حالی که به کشور خاصی اشاره نکرد؛ بیان داشت که کشورهای منطقه باید برای مبارزه با تروریسم و قطع منابع مالی آنها تلاش جدی داشته باشند.

در عین حال، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران ضمن ابراز تسلیت نسبت به حمله بر قول اردوی ۲۰۹ شاهین، گفت که ترور و خشونت در منطقه؛ دامن‌گیر حامیان آن خواهد شد.

وی از کشورهای جهان و منطقه خواست تا بدون تمایز بین گروه‌های افراطی، با این گروه‌ها برخورد کنند.

به باور ظریف، ایران و افغانستان برای مقابله با ترور و خشونت و مواد مخدر به همکاری جدی یک‌دیگر نیاز دارند.

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به حضور مهاجرین افغانستان در این کشور گفت که ۴۱۰ هزار دانش‌آموز و ۱۷ هزار دانشجو و نزدیک به سه میلیون شهروند افغانی در ایران حضور دارند.

ظریف ابراز امیدواری کرد که سفرش بتواند روابط دو کشور را مستحکم‌تر بسازد.

گفتنی است که وزیر امور خارجه ایران بعد از نشست خبری به دیدار محمد اشرف غنی، رئیس‌جمهور کشور خواهد رفت.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *