با وجود تحریم های آمریکا، صادرات نفت خام ایران به هند و چین افزایش یافته است

با وجود تحریم های آمریکا علیه ایران صادرات نفت خام این کشور درجریان ماه های سرطان و اسد به کشور های چین و هند افزایش یافته است و تحریم ها هیچ تاثیری روی این نگذاشته است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، گفته میشود با وجود تحریم های آمریکا علیه ایران صادرات نفت خام این کشور به کشور های چین و هند افزایش چند درصدی داشته است.

گفته میشود تحقیقات پایگاه “اس اند پی گلوبال پلاتس”نشان داده است که صادرات نفت کشور ایران به چین در جریان ماه های سرطان و اسد از ۷۲۲هزار و ۱۰۰ به ۷۹۹ هزار و ۴۵۲ میلیون بشکه در روز رسیده است.
هند که در گذشته روزی ۴۰ هزار بشکه وارد میکرد حال به ۷۰۶ هزار و ۴۵۲ بشکه در روز افزایش یافته است.
در همین حال این دو مشتری بزرگ آسیایی نفت ایران قبلا اعلام نموده بودند که از تحریم های آمریکا پیروی نمیکنند و واردات نفت خود از این کشور را کاهش نخواهند داد.
با این حال آمریکا پس از خروجش از برجام و وضع تحریم های دوباره بر ایران از کشورهای جهان خواسته بود تا واردات نفت خام از ایران را به صفر کاهش دهند اما مشتریان اصلی نفت به این خواست واشنگتن پاسخ منفی دادند.

این در حالی است که کشور جاپان نیز خواستار معافیت تحریم های نفت ایران شده افزود که پالایشگاه های این کشور برای فعالیت به مواد سوخت نیاز دارند و تحریم ها بالای واردات نفت این کشور تاثیرات منفی میماند.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *