باختم۲۰۱۴هیچ مبنای قانونی برای حضور در افغانستان نداریم

دبیرکل ناتو اعلام کرد که احتمالا حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان پیمان امنیتی در مورد حضور نیروهای خارجی در کشورش را امضا نمی کند اما رئیس جمهور بعدی افغانستان پیمان امنیتی را امضا خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، “آندرس فوگ راسموسن”، دبیر کل ناتو روز شنبه در حاشیه کنفرانس سالیانه امنیتی مونیخ گفت: احتمالا حامد کرزی رییس جمهور افغانستان  پیمان امنیتی در مورد حضور نیروهای خارجی در کشورش را امضا نمی کند.

آندرس فوگ راسموسن در جمع خبرنگاران در مونیخ گفت: اگر بخواهیم واقع بینانه نگاه کنیم می توانیم بگوئیم که رئیس جمهور بعدی افغانستان پیمان امنیتی را امضا خواهد کرد و اگر این قرارداد هم امضا نشود، ما آماده ایم تا نیروهای خود را به طور کامل در پایان سال ۲۰۱۴ از افغانستان خارج کنیم زیرا دیگر هیچ مبنای قانونی برای ادامه حضور در آن کشور نداریم.

نیروی بین المللی کمک به برقراری امنیت در افغانستان” ایساف” که تحت فرماندهی ناتو است، هنوز پنجاه و هفت هزار نفر نیرو در آن کشور دارد که دو سوم از آنها امریکایی هستند.

با پایان یافتن سال ۲۰۱۴، تنها باید بین ۸ تا ۱۲ هزار نظامی خارجی در کشور برای انجام ماموریت های آموزشی و مشاوره ای باقی بمانند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *