بازگشایی راه انتقال تدارکات ناتو از مرز تورخم

دولت پاکستان اعلام کرد که راه انتقال تدارکات ناتو را پس از سه ماه توقف کاروان های تدارکاتی دوباره از مرز تورخم افغانستان بازگشایی کرده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، اعضای حزب تحریک انصاف پاکستان از سه ماه به این طرف در اعتراض به ادامه حملات هواپیما های بدون سرنشین امریکا به مناطق قبایلی این کشور، با تحصن در این مسیر مانع عبور کامیون‌های تدارکاتی ناتو از مرزتوخم شدند.

این راه که از اصلی ترین راه های انتقال مواد سوختی و کاروان های اکمالاتی ناتو به افغانشتان به شمارمیرود از سه ماه تا کنون به روی تدارکات ناتو مسدود بود، اما صبح امروز(یکشنبه ۱۱ حوت) بازگشایی و در اولین اقدام ۵ کانتینر اموال ناتو وارد ننگرهار در شرق کشور شد.

برخی گزارش‌ها حکایت از آن دارد که هیگل در این سفر به مقامات اسلام‌آباد هشدار داده که عدم بازگشایی این مسیر ممکن است منجر به قطع کمک‌های مالی واشنگتن به پاکستان شود.

بازگشایی مرز تورخم به روی تدارکات ناتو همزمان با اعلام آتش بس یک ماهه گروه طالبان پاکستان با حکومت این کشور صورت گرفته است.

طالبان روز گذشته در یک اقدام بی سابقه از تمامی طرفدارانش خواست دست از جنگ و خشونت بکشند تا روند گفتگوها و مذاکرات میان آنان و حکومت پاکستان به نتیجه برسد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *