بان کی مون: عربستان بیشتر برای رفع نگرانی‌های ما در یمن تلاش کند

BANKدبیرکل سازمان ملل اعلام کرد: ائتلاف عربی به رهبری عربستان باید تلاش بیشتری برای زدودن “نگرانی‌های بسیار شدید” درباره کشتار کودکان در یمن بکند.

بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل روز سه‌شنبه گزارش خود را درباره تصمیم بحث‌برانگیزش در زمینه حذف موقت نام ائتلاف سعودی از لیست سیاه ناقضان حقوق کودکان که خشم گروه‌های حقوق بشری را برانگیخت، به شورای امنیت تقدیم کرد. در حالی او مساله امکان درج مجدد نام ائتلاف سعودی را در لیست سیاه را مورد بررسی قرار می‌دهد.

بان کی مون گفت:‌ من همچنان نگرانی شدیدی نسبت به وضعیت کودکان یمنی دارم و باید این مساله را در اولویت قرار داد.

بعد از اینکه سازمان ملل اعلام کرد که ائتلاف نظامی عربی مسئول کشتار ۶۰ درصد کودکان و زخمی شدن ۷۸۵ کودک در سال گذشته میلادی در یمن است عربستان بسیار عصبانی به درج نام ائتلاف سعودی در جون گذشته در لیست سیاه واکنش نشان داد.

بان کی مون به شورای امنیت گفت:‌ من اطلاعاتی درباره تدابیری که ائتلاف اتخاذ می‌کند به دست آورده‌ام اما همچنان کافی نیستند.

وی افزود: ما به منظور تضمین تدابیر قابل ملاحظه در زمینه حمایت از کودکان ادامه خواهیم داد. محتوای گزارش نیز بر همین مساله تاکید کرده است.

المعلمی، سفیر عربستان در سازمان ملل نیز مدعی شده است که تیمی متشکل از ۱۳ تن تحقیقی را درباره بمباران بیمارستانی در استان صعده در ماه اکتبر و یک مطب در تعز در دسامبر آغاز کردند. همچنین سال جاری میلادی نیز تحقیقی در سه مورد انجام شد که از جمله آنها دو حمله به بازارهایی در فبروری، مارج و نیز بیمارستانی در جنوری است.

المعلمی گفته است که نتایج این تحقیقات به محض تمام شدن اطلاع داده خواهد شد.

جنگ یمن موجب کشته شدن ۶۴۰۰ تن و نیز افزایش بحران انسانی در این کشور فقیر شده است.

Author

About Author