باشنده گان ارزگان خاص همچنان در انتظار کمک دولت

با اینکه چند روزی از حمله تهاجمی طالبان مسلح بالای قریه های حسینی و کندلان ولسوالی ارزگان خاص می گذرد؛ اما هیچ نیروی دولتی به منطقه اعزام نشده است.

اما وزارت امور داخله مدعی است که نیروهای تازه نفس به منطقه اعزام شده و در حال حاضر درگیری نیز به پایان رسیده است.

ریحانه آزاد،‌ نماینده مردم ارزگان در مجلس نمایندهگان می‌ گوید که بیش از سه روز است که طالبان مسلح بالای مردم در مناطق حسینی و کندلان ولسوالی ارزگان خاص حمله کرده است.

به گفته وی، در این جریان، طالبان مسلح شماری از مردم به ویژه زنان و کودکان را به قتل رسانده و بازار حسینی را تاراج کرده اند.

وی وضعیت ارزگان خاص را وخیم توصیف کرده و تاکید کرد که ‌تاکنون هیچ کمکی برای نجات جان مردم در این منطقه فرستاده نشده است.

بانو آزاد اظهار داشت که شماری از مردم خانه هایشان را ترک کرده و به کوه ها فرار کرده اند و سردی هوا، وضعیت زنده گی برای آنها را دشوار ساخته است.

بر اساس معلومات این عضو مجلس نماینده گان، در درگیریهای اخیر، بیش از ۵۰۰ خانه ویران شده و بیش از ۲۰ تن از باشنده گان محل جان باخته اند.

هرچند که شماری جنگ در این مناطق را قومی عنوان کرده اند؛ اما مردم و نماینده گان مجلس معتقدند که باشنده گان ارزگان خاص هیچ مشکلی با یکدیگر ندارند.

در عین حال، نصرت رحیمی، معاون سخنگوی وزارت امور داخله در گفتگو با خبرگزاری خاورمیانه اظهار داشت که نیروهای تازه نفس پولیس و اردو به منطقه اعزام شده اند.

به گفته وی، در حال حاضر درگیری در منطقه پایان یافته است.

رحیمی در مورد تلفات برخاسته از درگیری های اخیر در مناطق حسینی و کندلان اظهار بی خبری کرد و گفت که تاحال آمار دقیق در دست نیست.

شماری از باشنده گان محل نیز گفته اند که شدت درگیری کمتر شده؛ اما هنوز هم صدای شلیک به گوش می رسد و مردم به شدت به کمک نیاز دارند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *