بازنگری مسوده طرح قرنطینه کابل!!

مسوده طرح قرنطینه ولایت کابل از سوی والی و شماری از مسوولان اداره‌های ذیربط بازنگری شد.
به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، طرح قرنطینه کابل امروز (۷حمل) و برای جلوگیری از شیوع کرونا ارائه شد و پس از رایزنی‌ها به معاونت دوم ریاست جمهوری فرستاده شده‌است و پس از بازنگری و مراحل قانونی به کابینه فرستاده می‌شود.
در این نشست محمد یعقوب حیدری، والی کابل و مسوولان وزارت‌های صحت عامه، ترانسپورت، فرماندهی پولیس، روسای مبارزه با حوادث و حج و اوقاف ولایت کابل حضور داشتند و از افزایش شمار مبتلایان به بیماری کرونا ابراز نگرانی شد.

در این نشست، طرح مسوده قرنطینه کابل بازنگری شد.

در این طرح، برای پیشگیری از افزایش شیوع و شمار مبتلایان به کرونا، برخی محدودیت‌ها در سطح شهر، نواحی و ولسوالی‌های پایتخت وضع خواهد شد و با عملی شدن آن، از افزایش شیوع این بیماری تا حدی جلوگیری خواهد شد.
بر بنیاد این طرح، شهر کابل با قرنطینه شدن، حالت اضطرار اختیار خواهد کرد و ادارات دولتی به استثنای اداره‌های محلی مرکزی و ولسوالی‌ها و نواحی ولایت کابل، وزارت صحت عامه و نهادهای عرضه خدمات صحی، شاروالی کابل و برخی اداره‌های دیگر که در امر مشترک مبارزه علیه بیماری کرونا اثرگذار خواهند بود، حداقل برای سه هفته تعطیل اعلان خواهند شد.
در این طرح به استثنای مراکز عرضه مواد غذایی و صحی، شرکت‌های تولیدی داخل شهر، مغازه‌ها، رستورانت‌ها، قیلون‌خانه‌ها، حمام‌های عمومی، پارک‌های تفریحی، ورزشگاه‌ها، زیارتگاه‌ها و سایر مکان‌های شلوغ و پر رفت و آمد به گونه موقت مسدود خواهد شد و نخاس‌ها، مسلخ‌ها و سلاخی‌ها بیرون شهر تغییر مکان خوهند داد.
همچنان بس‌های شهری شخصی و دولتی، مارسدیس‌ها، تونس‌ها و واسطه‌های مسافربری که شمار سرنشینان آن‌ها بیش از پنج نفر باشد نیز متوقف خواهند شد و به آنان اجازه ورود و یا خروج از شهری به شهر دیگر داده نخواهد شد.
منطقه حاجی کمپ، دانشگاه‌های پولی‌تخنیک، کابل، تعلیم و تربیه استاد ربانی و لیسه‌های حبیبیه و نادریه، هوتل‌های عروسی و سایر مناطقی که مسوولان ذیربط به گونه داوطلبانه و رایگان برای رسیدگی به بیماران اختصاص دهند تجهیز خواهد شد و آنانی که از بیرون کشور به ویژه کشور ایران وارد کابل می‌شوند برای ۱۴ روز قرنطینه خواهند شد و به آنان مواد غذایی توزیع خواهد شد.
جلوگیری از احتکار و برخورد قانونی با محتکران و گران‌فروشان، منع تجمع و گردهمایی‌های بیش از سه نفر، گردآوری معتادان از شهر، تخصیص مکان برای دفن اجساد کرونایی، آموزش و تجهیز ۷۰ تیم سیار برای تشخیص افراد مشکوک مبتلا به کرونا و برخی اقدامات دیگر از مواردی اند که در این مسوده با تاکید ذکر شده است.

پیش از این منع تردد روزانه در هرات، فراه و زرنج بخاطر جلوگیری از شیوع کرونا وضع شده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *