بازماندن ۲۵ هزار کودک از واکسین ضد پولیو در ولایت بغلان

07368227-9673-40C6-B648-4087F024A176_cx0_cy6_cw0_w987_r1_s_r1بیست و پنج هزار کودک در ولایت بغلان از واکسین ضد پولیو محروم مانده اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، مسؤلان در ریاست صحت عامه ولایت بغلان می گویند تداوم جنگ و بدامنی در بخش های از ولایت بغلان باعث شده است که رضاکاران واکسین در آن بخش ها رفته نتوانند و شمار زیادی از کودکان در ولایت بغلان از قطره های واکسین بی بهره بمانند.

عبدالرحمان الفت مسؤل برنامه های معافیت کتلوی ریاست صحت عامه بغلان می گوید: روستاهای در شهر پلخمری مرکز ولایت بغلان و ولسوالی بغلان مرکزی از جاهای هستند که در آن طالبان مسلح حضور دارند و رضاکاران واکسین از ترس جان شان درین روستاها بمنظور تطبیق واکسین به اطفال زیر سن پنج سال رفته نتوانسته اند.

به گفته آقای الفت در دور دوم بهاری کمپاین واکسین در ولایت بغلان ۲۹۴ هزار کودک زیر سن پنج سال دیگر قطره های واکسین ضد پولیو دریافت کرده اند.

به گفته مسولان ریاست صحت عامه ولایت بغلان تطبیق نشدن برنامه های صحی در روستاها و محلات این ولایت نگران کننده است و حتی زنده گی اطفال را به خطر مواجه می سازد.

شهروندان ولایت بغلان نیز ازین وضعیت موجود نگرانی می کنند و می گویند اگر حکومت در حصه برچیدن دامنه جنگ و نا امنی و سرکوب طالبان مسلح اقدام نکند وضعیت ازین بدتر خواهد شد.

این درحالیست که نزدیک به ده روز پیش واکسین ضد پولیو از سوی عبدالستار بارز والی بغلان آغاز شد و گفته شده بود که در جریان سه روز دو صدو نود و چهار هزار طفل زیر سن پنج سال توسط از ۸۹۸ تیم واکسین در ولایت بغلان تحت پوشش قرار می گیرند.

Author

About Author