بازدید هئیت کوریای جنوبی از اردوگاه سلیمانخانی ایران

دبیر دوم بخش کمک های بشر دوستانه وزارت امور خارجه کوریای جنوبی و دو تن از کارمندان دفتر کمیساریا در سیول به منظور اشنایی بیشتر با وضعیت پناهندگان افغانستانی در جهت افزایش حمایت های جمهوری کوریا در سفری سه روزه به ولایت های تهران فارس و مرکزی مسافرت می کنند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این هییت به اتفاق کارشناسان دفتر عملیاتی کمیساریای عالی حمایت از پناهندگان سازمان ملل روز سه شنبه ۱۶ سنبله از مرکز خدمات اداری سلیمانخانی بازدید نمودند.

در ابتدا خانم قدیمی معاون مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی ولایتی تهران ضمن خوشامدگویی و خیر مقدم خدماتی که در مرکز سلیمانخانی، گل تپه، پاکدشت و اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی به پناهندگان  ارایه میشود توضیحاتی به مهمانان داد.

خانم پارک دبیر دوم وزارت امور خارجه کوریای جنوبی در مصاحبه با خبرگزاری خاورمیانه ضمن اظهار خرسندی قدر دانی از خدمات اداره کل امور اتباع برای مهاجرین افغانستانی اظهار داشت: جمهوری کوریا پشتیبان دولت ایران و افغانستان می باشد علی الخصوص در بحث پناهندگان افغانستانی.

وی در خصوص حضور تیم پزشکی و خدماتشان در اداره امور اتباع گفت : خیلی تحت تاثیر این تیم پزشکی قرار گرفتم و واقعا خوشحالم که این میزان موفقیت را در ایشان می بینم  .

خانم پارک گفت: این اولین بازدیدم هست اما خدماتی که در این مرکز دیدم خدماتی سازمان یافته و ارزنده ای در زمینه بهداشت و اموزش به مهاجرین می باشد.

دبیر دوم وزارت امور خارجه جمهوری کوریا جنوبی تاکید کرد: باعث افتخار است که جمهوری کوریا هم میتواند در این مسئله با اهدایی هایی که به دولت ایران  بواسطه کمیساریا می کند شریک باشد.

وی افزود : جمهوری کوریا تا بحال مبلغ ۷ میلیون دالر کمک کرده بود و امسال در ماه گذشته طی سفری که رییس جمهور کوریا جنوبی به ایران داشتند این مبلغ را به ۱۰ میلیون دالر افزایش دادند.

Author

About Author

1 thought on “بازدید هئیت کوریای جنوبی از اردوگاه سلیمانخانی ایران

  1. به نظر من ایرانیها با دست کاری در سیستم و أضافه نمودن موقتی تأسیسات پزشکی خانم پارک را فریب داده است
    اردوگاه های ایران مثل اردو گاه های نازی جنگ دوم جهانی است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *