بازداشت ۳۰۰ فلسطینی به بهانه ناپدید شدن ۳ اسرائیلی

رژیم اسرائیل ۳۰۰ شهروند فلسطینی از جمله شماری از وزیران سابق و نمایندگان مجلس قانونگذاری فلسطین، اعضای جنبش حماس و جنبش جهاد اسلامی فلسطین را به بهانه یافتن سه اسرائیلی ناپدید شده بازداشت کرده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، عضو عرب پارلمان رژیم اسرائیل (کنست) از مواضع رئیس تشکیلات خودگردان علیه عاملان ربایش سه اسرائیل و ابراز امیدواری برای بازگشت سالم آنها، به شدت انتقاد کرد.

“حنین زعبی” در برنامه ای تلویزیونی “محمود عباس” را به خیانت به فلسطینی‌ها متهم کرد و گفت: هماهنگی امنیتی محمود عباس (با رژیم اسرائیل برای پیدا کردن سه تن اسرائیلی) خیانت به ملت فلسطین است.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از “زعبی” تأکید کرد که این اظهارات محمود عباس، به خاطر امید او برای تحکیم پایه های قدرت و حکومتش در کرانه باختری است.

وی همچنین از عذرخواهی به خاطر اظهارات اخیرش خودداری کرد. زعبی اخیرا گفته بود که ربایندگان این سه اسرائیلی “تروریست نیستند”.

زعبی گفت که وی به مبارزه ملت فلسطین در مرز ارزش های انسانی کمک می کند و از مبارزه ای عادلانه درچارچوب قوانین بین المللی علیه اشغالگران حمایت می کند.

زعبی همچنین به رسانه های رژیم اسرائیلی حمله کرد و آنها را به بی توجهی به شهادت دو نوجوان فلسطینی و فقط تمرکز روی سه اسرائیلی ربوده شده متهم کرد و گفت: “انگار این دو نوجوان انسان نیستند.”

عضو عرب کنیست رژیم اسرائیل همچنین گفت: بنیامین نتانیاهو از این حادثه برای از بین بردن جنبش حماس سوء استفاده می کند.

وی افزود: نقشه های عملیات از پیش تعیین شده است و هر روز که از عملیات نظامی می گذرد، فرصت یافتن ناپدیده شدگان (سه اسرائیلی) بیشتر می شود.

سه اسرائیلی اخیرا در کرانه باختری رود اردن ناپدید شدند و ارتش رژیم اشغالگر قدس تاکنون به بهانه یافتن آنها، دست به چین ظلمی زده اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *