بازداشت ۳ نفر به اتهام فعالیت تروریستی در ولایت کاپیسا

وزارت امورداخله کشور از بازداشت سه نفر بشمول رییس سارنوالی استیناف یکی از ولسوالی های ولایت کاپیسا، به اتهام دست داشتن در فعالیت های تروریستی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، صدیق صدیقی سخنگوی وزارت امور داخله، امروز (۹میزان) در یک نشست خبری گفت که سه نفر به نام های سارنوال نور احمد، رییس سارنوالی استیناف ولسوالی کوه بند، ملا غلام محمد ملا امام مسجد خواجه، منطقه ریگ روان و محمد کاظم از باشندگان ولسوالی سیدخیل پروان، شب گذشته بازداشت شده اند.

به گفته وی، این افراد توسط پولیس استخبارات ولایت کاپیسا، از منزل سارنوال نور احمد، به اتهام دست داشتن در فعالیت های تروریستی بازداشت شده اند.

صدیقی افزود، پولیس استخبارات ولایت کاپیسا، زمانی افراد یاد شده را بازداشت کرد که فردی به نام حبیب الرحمان که او نیز سه ماه پیش به اتهام دست داشتن در فعالیت های تروریستی بازداشت شده بود، در جریان تحقیقات پولیس، از دست داشتن این افراد در فعالیت های تروریستی سخن گفت.

سخنگوی وزارت امور داخله تصریح کرد که فرد دیگری به نام محمد نبی محصل سال دوم شرعیات دانشگاه البیرونی، که یک هفته پیش همراه با ریموت کنترول و مقداری مواد انفجاری از باشندگان قلعه چه سوخته ی ولایت پروان، توسط پولیس از مرکز ولایت کاپیسا بازداشت شده بود، نیز از دست داشتن سه مظنون یاد شده، در فعالیت های تروریستی، سخن گفته است.

صدیق صدیقی افزود که سارنوال نور احمد، رییس سارنوالی استیناف ولسوالی کوهبندهای ولایت کاپیسا، رییس شبکه ی تروریستی بازداشت شده در ولایت های پروان و کاپیسا نیز بوده و پسر وی در حال حاضر در پاکستان به سر می برد که از طریق او رابطه ی این شبکه تروریستی با شبکه های تروریستی در پاکستان تامین می گردید.

به گفته ی آقای صدیقی، افراد بازداشت شده، در  سازماندهی حمله های انتحاری و انفجاری، فعالیت های تخریبی و هراس افگنانه دست داشته و بازداشت آنان نقش مهمی در بهبود امنیت ولایت های پروان و کاپیسا خواهد داشت.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *