بازداشت ۲۵ تروریست در ولایت ننگرهار و قندهار

ماموران ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان، ۲۵ تن از تروریستان که مصروف فعالیت های تروریستی در ولایت ننگرهار و قندهار بودند، شناسایی و بازداشت کردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، ماموران ریاست عمومی امنیت ملی در جریان یک عملیات، ۲۳ تروریست را به اتهام انجام حملات انتحاری، تهاجمی، تخریبی، ترور سران قومی و بمب گذاری از مربوطات ولسوالی های بهسود، خوگیانی، سرخرود، غنی خیل، مهمند دره و شهر جلال آباد ولایت ننگرهار بازداشت نمودند.

عبدالباری به اسم مستعار « احمد شاه » فرد انتحاری که قصد انجام حمله انتحاری را در یکی از نقاط مزدحم شهر جلال آباد را داشت نیز قبل از رسیدن به هدف با یک عدد جلیقه انتحاری ” واسکت” بازداشت شده است.

با دستگیری این افراد از وقوع حمله خونین انتحاری و انفجاری در شهر جلال آباد ولایت جلوگیری شد.

همچنین ماموران ریاست عمومی امنیت ملی در ولایت قندهار، عبدالحی فرزند بازمحمد باشنده ولسوالی ژیړی و حزب الله فرزند عزت الله باشنده ولسوالی ارغنداب این ولایت را به جرم فعالیت های متعدد تخریبی و تروریستی بازداشت کردند.

این اشخاص تصمیم داشتند که به دستور گروه طالبان با استفاده از مهمات ومواد انفجاری  حملات تروریستی وتخریبی را درشهرقندهار راه اندازی وسازماندهی نمایند.

از نزد این دو تروریست، ۳ حلقه بمب خود ساخت بشکه یی، ۶ قبضه بم دستی، ۲۲۵ فیرمرمی کلاشنیکوف و مقداری تجهیزات نظامی دیگر بدست آمده است.

Author

About Author