بازداشت ۱۴ تروریست با چند موتر بمب گذاری شده در خوست

ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان از دستگیری چهارده تن از تروریستان مربوط شبکه حقانی همراه با ۹ عراده موتر و موتورسکلیت بمب گذاری شده در ولایت خوست خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، امنیت ملی با نشر خبرنامه ای اعلام کرد که این تروریستان در ادامه برنامه عملیات هدفمند ضد تروریستی این نهاد در ولایت خوست دستگیر شده اند.

براساس خبرنامه، شبکه حقانی برنامه داشت که چندین حمله انتحاری سازمان یافته را با استفاده از یک عراده موتر لاری نوع هینو مملو از (۶۸۰۰ ) کیلوگرام مواد انفجاریه، (۳) عراده موتر نوع سراچه و (۴) عراده موتر سایکل در چندین محل مزدحم شهر خوست به شکل زنجیره ای انجام دهند.

همچنین در جریان این عملیات از ذخیرگاه تروریستان (۹۹) میل تفنگچه مختلف النوع، چندین صندوق مرمی های مختلف النوع و سه پایه مخابره بدست آمده است.

ریاست دعمومی امنیت ملی می گوید موتر لاری که در آن ۶۸۰۰ کیلوگرام مواد انفجاریه جاسازی شده بود در صورت انفجار در شعاع یک هزار متری تخریب کامل داشت که باعث شهادت ۱۰۰ ها تن از هموطنان بیگناه می شد.

گفتنی است این چهارمین موتر لاری مملو از مواد انفجاریه است که طی سال جاری در عملیات های ریاست عمومی امنیت ملی کشف وخنثی گردیده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *