بازداشت ۱۰۴ تروریست طی ۱۳ روز گذشته در افغانستان

اداره امنیت ملی افغانستان از دستگیری ۱۰۴ تروریست طی ۱۳ روز گذشته در عملیات های جداگانه در چند ولایت کشور خبر داد و اعلام کرد در این مدت بزرگترین مرکز ساخت بمب های کنار جاده ای و جلیقه های انتحاری نیز کشف شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، ‘حسیب صدیقی’ سخنگوی اداره امنیت ملی امروز شنبه از دستگیری ۱۰۴ تروریست طی دو هفته گذشته خبر داد و اعلام کرد که نیروهای امنیتی کشور ۹۷ درصد حملات تروریستی را پیش از اجرا خنثی کرده است و تنها ۳ درصد این اقدامات تروریستی عملی می شوند.

سخنگوی اداره امنیت ملی در خصوص آخرین دستگیری تروریستها گفت که در ۳ روز گذشته نیروهای امنیتی در ناحیه ‘هشتم’ شهر کابل یک گروه تروریستی را به سرکردگی شخصی بنام صفت الله که از اعضای شبکه حقانی گروه طالبان است، بازداشت کرده اند.

به گفته صدیقی صفت الله در یک دفتر رهنمای معاملات حملات تروریستی را طراحی و اجرا می کرد.

سخنگوی اداره امنیت ملی افغانستان گفت: در ۱۳ روز گذشته ۴۰ تروریست در کابل، ۲۹ ترورریست در ولایت ننگرهار، ۱۹ تن دیگر از این افراد در ولایت جنوبی خوست، ۷ تروریست در ولایت بغلان، ۴ تروریست در ولایت غزنی و ۴ تروریست در قندهار دستگیر شده اند که تعدادی از آنان خارجی هستند.

صدیقی افزود: تعداد زیادی سلاح سبک و سنگین در ولایت های کابل، ننگرهار، بلخ و نیمروز نیز کشف و ضبط شد.

سخنگوی اداره امنیت ملی افغانستان افزایش حملات اخیر در کابل و برخی ولایت های دیگر را آخرین تلاش های اعضای گروه طالبان توصیف کرد که با تحمل ضربات سنیگن قصد دارند با اینگونه اقدامات حضور خود را رسانه ای کنند.

طی ماه های اخیر حملات تروریستی در مناطق مختلف افغانستان از جمله شهر کابل افزایش یافته است.

کابل در یک هفته گذشته شاهد ۱۰ حمله انتحاری، انفجار بمب و حمله مسلحانه بوده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *