بازداشت ۱۰۰ طالب و کشته شدن فرمانده این گروه در شیندند

بیش از ۱۰۰ تن طالب در ولسوالی شیندند هرات بازداشت و فرمانده این گروه با ۵ تن از همراهانش کشته شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در عملیات مشترک نیروهای افغان در شیندند هرات، این ولسوالی به طور کامل از وجود مخالفان دولت پاکسازی، بیش از ۱۰۰ تن از طالبان بازداشت و ولسوال خودخوانده ی طالبان در غوریان همراه با ۵ تن دیگر از همراهانش کشته شد.

مقامات پولیس هرات اعلام کرده اند که این عملیات از حدود دو هفته ی گذشته به این طرف جریان دارد که در آن، ارگان هایی از جمله پولیس، ارتش و امنیت ملی حضور دارند.

جنرال سمیع الله قطره، فرمانده ی پولیس ولایت به رسانه ها گفته است که این عملیات به نوبه ی خود طی چند سال گذشته بی مانند بوده و شیندند، بزرگترین ولسوالی هرات از وجود طالبان مسلح به طور کامل پاکسازی شده است.

به گفته ی وی، در این عملیات ویژه بیش از ۱۰۰ تن از طالبان و افراد مرتبط با این گروه دستگیر شده اند و قرار است تا تحقیقات دستگاه استخباراتی هرات از این افراد آغاز شود.

بر این علاوه، فرمانده ی پولیس در این عملیات دو هفته ای از کشته شدن “ملا خدای رحم” ولسوال خودخوانده ی طالبان در ولسوالی غوریان هرات خبر می دهد.

بنا بر گفته های آقای قطره، این مقام طالبان شب گذشته همراه با ۵ تن از همراهانش از بین رفته است.

گفته شده که مقدار بسیار زیادی از مهمات و جنگ افزارهای مخالفان دولت به دست نیروهای امنیتی افغان افتاده است.

مسئولان امنیتی هرات می گویند که مناطقی از جمله “امارت” ولسوالی شیندند که در گذشته مملو از طالبان بود، در حال حاضر به طور کامل تحت فرماندهی دولت قرار دارد.

از سویی هم، ارتش غرب افغانستان گفته است که این عملیات همچنان ادامه خواهد داشت.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *