بازداشت یک قاچاقبر مهم بعد از ۱۲ سال

EDE9C881-E8ED-4F0A-B16C-471F3108188E_w900_r1_sمعین مبارزه با مواد مخدر وزارت امور داخله دستاوردهای این نهاد در سال گذشته را مهم دانسته و اظهار داشت که به تازه گی یکی از بزرگترین قاچاقبران مواد مخدر در ولایت ننگرهار بازداشت شده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، بازمحمد احمدی، معین مبارزه با مواد مخدر وزارت امور داخله، امروز (۲۲حمل) در کنفرانس خبری در کابل اظهار داشت که سال گذشته ده قاچاقبر بزرگ مواد مخدر بازداشت شد.

احمدی اظهار داشت که در تازه ترین عملیات توسط قطعه خاص عملیاتی پولیس مبارزه با مواد مخدر در ولسوالی غنی خیل ولایت ننگرهار، قاچاقبر بزرگ و مهم به نام حاجی وطن بازداشت شد.

وی گفت که این قاچاقبر به مدت ۱۵ دقیقه در برابر نیروهای قطعه خاص عملیاتی مقاومت کرد؛ اما در نهایت بامداد امروز بازداشت شد.

احمدی افزود که حاجی وطن در فهرست سیاه بین المللی شامل بود و از ۱۲ سال پیش تحت پیگرد قرار داشت.

معین مبارزه با مواد مخدر وزارت امور داخله گفت که سال گذشته نیز ده قاچاقبر بزرگ که شامل فهرست سیاه بین المللی بوده اند با مقادیر زیادی مواد مخدر بازداشت شده اند.

احمدی به افزایش توانایی ‌های پولیس مبارزه با مواد مخدر اشاره کرده و افزود در سال گذشته مجموعاً ۲۹۱۹ عملیات برای بازداشت شبکه ‌های قاچاق مواد مخدر در نقاط مختلف کشور راه اندازی شده بود.

این در حالی است که افغانستان هنوز هم یکی از کشورهای عمده تولید و قاچاق مواد مخدر در جهان به شمار می رود و بخش عمده ای از درآمد برخاسته از این راه به جیب شورشیان طالب می رود.

Author

About Author