بازداشت ولسوال نام نهاد طالبان و دوعامل انتحاری در قندهار

ریاست عمومی امنیت ملی کشور از بازداشت ولسوالی نامنهاد بالابلوک ولایت فراه و دو عامل انتحاری در ولایت قندهارخبر داد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، اسامی مولوی شیخ احمد مشهوربه«حاجی ودان» فرزند عبدالغفور ولسوال نامنهاد گروه طالبان در ولسوالی بالابلوک ولایت فراه و مسوول فعالیت های انفجاری و انتحاری می باشد.

این فرد چندی قبل به شهر کویته کشور پاکستان رفته بود و قصد داشت دوباره بمنظور سازماندهی فعالیت تروریستی، انفجاری و انتحاری وارد ولایت فراه شود از مربوطات ناحیه هفتم شهر قندهار توسط موظفین ریاست عمومی امنیت ملی دستگیر گردید.

همچنان موظفین ریاست عمومی امنیت ملی طی یک عملیات خاص دیگر دو عامل انتحاری را بنام های غلام رسول فرزند عبدالله باشنده اصلی ولایت جوزجان، فعلی شهر کویته پاکستان و حمیدالله فرزند گل محمد باشنده اصلی ولسوالی اوبه ولایت هرات، فعلی شهر کویته پاکستان نیز در قندهار شناسایی و بازداشت کردند.

براساس معلومات امنیت ملی، این دو عامل انتخاری بعد از فراگیر تعلیمات انفجاری و انتحاری در مراکز تروریستی شهر کویته بدستور ملا پاینده یکتن از سازماندهندگان حملات انفجاری و انتحاری بمنظور انجام حملات انتحاری به ولایت ارزگان اعزام می گردیدند، که با یکتن از انتقال کننده آنها بنام سردار از مسیرشاهراه قندهار ارزگان دستگیر شدند.

ریاست عمومی امنیت ملی در تداوم برنامه های امنیتی و عملیات های ضد تروریستی و جلوگیری از ورود تروریستان از کشور پاکستان اقدامات خاصی را روی دست گرفته که در نتیجه طی دو هفته اخیر چندین تن از افراد انتحاری و تروریستان را بازداشت نموده اند.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *