بازداشت متهمان تجاوز جنسی گروهی به نوجوان بامیانی

عبدالرزاق ایلخانی فرمانده پولیس ولایت بامیان در مرکز افغانستان گفته که شش فرد متهم به تجاوز جنسی گروهی به یک پسر نوجوان باز داشت شده‎اند.
به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این افراد پس از آن بازداشت شدند که تصاویر ویدئویی از جریان تجاوز جنسی آنها به این نوجوان هفده ساله در میان مردم پخش شد و خانواده قربانی به پولیس شکایت کرد، آقای ایلخانی به رسانه ها گفت که آنچه را که پولیس در این مورد باید انجام می‎داد، انجام داده و حالا بقیه کارها مربوط به نهادهایی قضایی است.
اصل داستان به روز بیست و نهم جوزا باز می گردد، روزی که این شاگرد صنف یازدهم مکتب برای جمع کردن هیزم به دامنه کوهی در ولسوالی کوه مرد رفت، ولی در بازگشت، آنگونه که پدرش می‎گوید، متهمان راهش را گرفتند و به او تجاوز کردند، خبر این تجاوز مخفی نگهداشته شد و حتی خود قربانی به کسی چیزی نگفت، اما تصاویر ویدئویی که توسط موبایل گرفته شده بود، تا کم‎تر از ده روز دیگر در میان مردم دست به دست شد و سرانجام به دست پدر قربانی رسید.
پدر این نوجوان به رسانه ها گفتته: این خبر را بچه نزد خود مخفی نگهداشته بود، بعد از چند روز ما از طریق نوار ویدئویی که در بازار پخش شده بود، این خبر را پیدا کردیم، بعد از بچه پرسیدم که قضیه از چه قرار است، دیگر او نتوانست که پنهان آن را کند و این واقعیت را گفت این کار در حقش شده است.
این پدر می‎گوید که این تصاویر به صورت گسترده‎ای در میان مردم پخش شده است، چیزی که محتوای آن در جامعه سنتی افغانستان بیانگر رویدادی بسیار دردناک و مایه شرم‎ساری دانسته می‎شود، وقتی این تصاویر را او به فرمانده پولیس کهمرد نشان داد، پولیس اقدام به بازداشت متهمان تجاوز جنسی به این نوجوان کرد.
پدر قربانی گفت: فرمانده پولیس به صورت جدی اقدام کرد و از صبح تا نماز شام همه شش نفر را گرفت و به زندان انداخت.
شمس‎الحق رحیمی فرمانده پولیس کهمرد گفت که از شش نفری که بازداشت شده‎اند، سه تن زیر سن هستند که به سارنوالی اطفال فرستاده شده و سه تن دیگر بالاتر از ۱۸ سال دارند که به سارنوالی عمومی معرفی شده‎اند، موضوعی که قناعت سارنوالی را فراهم نکرده است.
محمد هاشم سارنوال کهمرد به رسانه ها گفت که او از داکتران قانونی خواسته که سن این افراد را مشخص کند، اما تا حال نتیجه آزمایش‎های طب عدلی مشخص نشده است، در این میان نگرانی پدر قربانی این است که متهمان با افسران پولیس و کارمندان دیگر نهادهای دولتی نسبت دارند، او گفت: آنها بستگان مقامات هستند.
اما فرمانده پولیس تاکید کرد که جرم یک عمل شخصی است، آقای رحیمی افزود: درست است که ما از یک قریه هستیم، اما قرابت بسیار نزدیک با من ندارند. یک نفرش چرا، قرابت نزدیک دارد، ولی این حرف کاملا غلط است که پولیس در این مسئله دست دارد.
پخش شدن نوار ویدئویی و خبر تجاوز جنسی به این نوجوان خشم خانواده او و مردم کهمرد را برانگیخته است، پدر قربانی گفت که اگر به این موضوع رسیدگی نشود، شاید مردم دیگر به سادگی جرات نکنند که فرزندان خود را به مکتب بفرستند.
این مرد خواستار اجرای اشد مجازات در مورد متهمان شده و علاوه بر او، دهها تن از روحانیان محلی و مردم در همایشی درخواست کردند که متهمان از کوه پایین انداخته شوند یا زیر دیوار شوند، اما سارنوال کهمرد گفت که فکر نمی‎کند که چنین حکمی در مورد آنها صادر شود.
محمد هاشم گفت که هر چند متهمان به جرم خود اعتراف کرده‎اند، اما آنها محکوم به اعدام نخواهند شد، بلکه در صورتی که دادگاه آنها را گناهکار تشخیص دهد، محکوم به تحمل حد اکثر ۱۵ تا ۱۷ سال زندان خواهد کرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *