بازداشت بیش از ۸۰ طالب مسلح در فاریاب

indexمقام های محلی ولایت فاریاب از بازداشت ۸۵ طالب مسلح در جریان عملیات های تصفیوی در ولسوالی دولت آباد این ولایت خبر می دهند.

سیدآقا اندرابی فرمانده پولیس فاریاب در صحبتی با خبرگزاری خاورمیانه گفت؛ در جریان عملیات تصفیوی ۲۴ ساعت گذشته به رهبری معاون اول کشور ۸۵ تن از طالبان مسلح بشمول مولوی محمد میر ولسوال نام نهاد طالبان در ولسوالی قیصار بازداشت و به تعداد ۵۰ تن دیگر از اعضای این گروه کشته شده اند.

فرمانده پولیس فاریاب می گوید: منطقه شش پر و شیخ ها در ولسوالی دولت آباد که پیش ازین در آن طالبان مسلح فعالیت داشتند، پاکسازی شده است و بیش از ده قریه دیگر تحت کنترول حکومت قرار گرفته است.

در عین حال دفتر مطبوعاتی معاون اول ریس جمهور از تسلیم شدن رحیم داد فرمانده طالبان مسلح با ۶۵ تن از افراد تحت امرش که در ساحه خواجه قشری ولسوالی خواجه سبزپوش فعالیت مسلحانه داشتتند، خبر داده است.

به نقل از خبرنامه منطقه مهم آستانه بابا که دارای ۵۰ قریه می باشد نیز از وجود طالبان مسلح پاکسازی شده است.

معاون اول کشور اطمینان می دهد که هیچگاهی شمال پناه گاهی امنی برای طالبان مسلح نمی شود، به گفته آقای دوستم مردمان شمال با آدم کشی و افراط گرایی مخالف اند.

پیش ازین ملاطاهر فرمانده طالبان مسلح با ۱۱۵ فرد تحت امرش در منطقه دشت لیلی از جنگ دست کشیده و به نیروهای امنیتی افغان تسلیم شده بود.

گفته می شود عملیات تصفیوی به رهبری جنرال دوستم معاون اول کشور در ولایت فاریاب جریان دارد.

Author

About Author