بارزانی: ابطال نتایج همه پرسی کردستان یک امر سیاسی است

مسعود بارزانی رئیس حزب دمکرات کردستان عراق در واکنش به حکم ابطال نتایج همه پرسی توسط دادگاه عالی فدرال این کشور این امر یک موضوع سیاسی دانست.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، دادگاه عالی فدرال عراق که مسئولیت حل و فصل اختلافات میان دولت مرکزی عراق و مناطق مختلف عراق را به عهده دارد، روز دوشنبه با صدور حکمی نتایج همه پرسی جدایی منطقه کردستان را غیر قانونی اعلام کرد.

بارزانی طی بیانیه ای تصریح کرد: تصمیم دادگاه فدرال عراق درباره لغو نتایج همه پرسی منطقه کردستان عراق به نفع برخی از گروه های سیاسی این کشور است.

نچیروان بارزانی رئیس اداره محلی منطقه کردستان عراق نیز با رد تصمیم دادگاه عالی فدرال این تصمیم را یک جانبه دانست.

دفتر «حیدرالعبادی» نخست وزیرعراق با صدور بیانیه ای با استقبال از تصمیم دادگاه فدرال این کشور درباره لغو نتایج همه پرسی منطقه کردستان عراق، از همه طرفها خواست به قانون اساسی احترام بگذارند و در حل موارد اختلاف به آن رجوع کنند و از هر اقدامی که در مغایرت با قانون اساسی باشد، پرهیز کنند.

پیشتر اداره محلی منطقه کردستان عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد اربیل به رای دادگاه عالی فدرال عراق درباره ماده یک قانون اساسی عراق احترام می‌گذارد.

دولت مرکزی عراق، انجام گفت وگوها با اربیل را به لغو نتایج همه‌پرسی، پذیرش رسمی حاکمیت و تمامیت ارضی عراق منوط کرده است.

همه ‌پرسی جدایی در منطقه کردستان عراق به‌ رغم مخالفت قاطع دولت مرکزی عراق و دیگر کشورها و فقط به اصرار «مسعود بارزانی» در ۲۵ سپتامبر امسال برگزار شد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *