باران های سیل آسا در چین ده ها تن را به کام مرگ برد

2436483823inselبر اثر بارش بارانهای سیل آسا و متعاقب آن رانش زمین در جنوب غربی کشور چین، دهها تن کشته، زخمی و ناپدید شدند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، منابع رسمی چین امروز – شنبه – در گزارش های مختلفی اعلام کردند که بر اثر این حادثه طبیعی حداقل ۱۱ نفر جان خود را از دست داد‎ه‎اند.

گزارش ها همچنین از افزایش تلفات انسانی در مناطق جنوب غربی چین بویژه ولایت «یون نان» حکایت دارد که بیشترین بارش باران و رانش زمین در این منطقه گزارش شده است.

خبرگزاری شین هوا نیز امروز در گزارشی اعلام کرد که نیروهای امداد و نجات هم اکنون در منطقه سیل زده حضور دارند و به رغم تلاش های شبانه روزی، هنوز اطلاعی از سرنوشت تعدادی از ساکنان مناطق جنوب غربی کشور در دست نیست.

منابع محلی در منطقه «خوآ پینگ» ولایت یون نان چین نیز با اشاره به تداوم و گسترش عملیات امدادرسانی به حادثه دیدگان، از پیدا شدن اجساد دو تن دیگر از قربانیان در شب گذشته خبر داده است.

نمایندگی دولت محلی چین در ولایت «یون نان» پیش از این اعلام کرده بود که بیش از ۱۵ تن در جریان این حادثه به شدت مجروح شده اند.

بر اساس این گزارش جاری شدن سیل اخیر در مناطق جنوبی چین موجب طغیان رودخانه «لی یو» شده که بر اثر آن ویرانی های زیادی از جمله تخریب ۷۲ باب واحد مسکونی، نابودی اراضی کشاورزی، آسیب دیدن به زیرساخت ها و همچنین آسیب دیدن حداقل ۲۴۴ نفر شده است.

به گفته منابع محلی جستجو برای یافتن مفقودین این حادثه همچنان ادامه دارد.

جاری شدن سیل در چین در سال جاری میلادی تاکنون جان بیش از ۲۳۰ نفر را گرفته و بیش از ۵۰ ناپدید داشته است.

این بارش ها در ۲۹ شهر و منطقه و ولایت در سرتاسر چین زندگی ۶۰ میلیون نفر را مختل کرده و میزان خسارات اقتصادی آن بالغ بر ۱۸ میلیارد دالر بوده است.

Author

About Author