«ایغور»، تهدید جدید برای امنیت افغانستان!!؟؟

چندی پیش خبرگزاری خاورمیانه گزارشی را نشر کرد که شماری از تروریستان در ولسوالی کوهستان ولایت سرپل حضور دارند که بخشی از آنها را قوم «ایغور» چین تشکیل می دهد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در این گزارش آمده بود که ده ها خانواده جنگجویان گروه تروریستی داعش در ساحات زیر اداره گروه طالبان در ولایت سرپل جابجا شده و از میان طالبان و باشندگان محل در حال سربازگیری هستند.

مقام های محلی ولایت سرپل نیز این موضوع را تائید کرده و گفته بودند که داعشیان همراه خانواده های شان در ولسوالی کوهستان جابجا شده اند و در کنار سربازگیری، در حال ساخت ماین و آموزش آن هستند.

جابجا شدن ده ها خانواده داعشی در ولایت سرپل

برخی از منابع مردمی نیز گفته بودند که در بین این خانواده ها، مردمی از قوم «ایغور» حضور دارند.

حال با و گذشت چند مدتی از نشر این گزارش، برخی از رسانه‌ ها به نقل از وزارت دفاع، حضور جنگجویان «اویغور» که وابسته به حزب «ترکستان اسلامی» هستند، در شمال شرق کشر حضور دارند.

حزب «ترکستان اسلامی» یک گروه اسلام ‌گرای افراطی است که بخش عمده آن را اویغورهای چین تشکیل می دهند.

وزارت دفاع ملی همچنین گفته است که در نتیجه عملیات نیروهای امنیتی، این گروه تضعیف شده است.

با آنکه وزارت دفاع، طالبان را مسوول جابجایی حزب ترکستان اسلامی عنوان کرده بود؛ اما طالبان حضور اعضای حزب ترکستان اسلامی را رد کرده است.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان مسلح در حساب توئیتر خود نگاشته است که «حضور جنگجویان اویغور در کشور «پروپاگندا یا تبلیغات محض» است و هدف آن نیز ایجاد بدبینی میان «امارت اسلامی» و کشورهای همسایه می ‌باشد».

این در حالی است که حزب ترکستان اسلامی، اخیرا ویدیویی را به نشر رسانده است که نشان می دهد جنجگویان این گروه در حال آموزش در شمال کشور هستند.

این نوار ویدیویی مربوط به نوامبر ۲۰۱۹ می شود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *